ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس حوزه ریاست مجلس: جلسه سران قوا لغو نشده بود، روحانی نیامد

با بالا گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا در مجلس، روحانی از حضور در مجلس خودداری می‌کند. یک بحران تازه بین دفتر رئیس جمهوری و ریاست مجلس در حال شکل‌گیری است.

رئیس حوزه ریاست مجلس اعلام کرد که با وجود آنکه شرایط لازم برای برگزاری جلسه سران قوا در مجلس فراهم شده بود، روحانی از حضور در این جلسه سر باز زد. همزمان شیوع ویروس کرونا در مجلس بالا گرفته است.

با بالا گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا در مجلس، روحانی از حضور در مجلس خودداری می‌کند. یک بحران تازه بین دفتر رئیس جمهوری و ریاست مجلس در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بابک نگاهداری، رئیس حوزه ریاست مجلس با اشاره به اظهارات رییس دفتر رییس جمهوری مبنی بر اینکه لغو جلسه سران قوا در روز سه‌شنبه ۱۵ مهر از سوی مجلس اعلام شده بود، توضیح داد:

مجلس نه تنها در جریان موضوع لغو جلسه سران قوا نبود بلکه تدابیر لازم برای برگزاری جلسه را نیز فراهم کرده بود و با این حال رئیس دفتر روحانی در تماس تلفنی اعلام کرد که به دلیل نظر ستاد کرونا، روحانی در این نشست حضور نمی‌یابد و برگزاری جلسه را به زمان دیگری موکول کرد.

با بازدید محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی بیمارستان خمینی در تهران و خودداری حسن روحانی از حضور در مجلس شورای اسلامی دوگانه تازه‌ای شکل گرفته است: «شهامت» اصول‌گرایان با سابقه نظامیگری در مقابل احتیاط طرفداران دولت.

به گزارش همشهری در مجلس یازدهم مجموعا ۳۷نماینده تاکنون به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.  

بر همین اساس هر هفته از نمایندگان مجلس تست کرونا گرفته می‌شود. از تیر سال جاری به این سو هم رفت‌وآمد مقام‌های اجرایی به مجلس محدود شد. اداره اخبار مجلس ورود خبرنگاران و عکاسان را به حداقل رسانده و با این حال میزان ابتلای نمایندگان به کووید-۱۹ کاهش پیدا نکرده است.

افزایش تجمع‌ها و گعده‌های چندنفره و تشکیل حلقه‌های پارلمانی سبب شیوع ویروس کرونا در مجلس شورای اسلامی است.  محمدمهدی زاهدی‌ نماینده کرمان، محمد موحد نماینده کهگیلویه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، منصور آرامی نماینده بندرعباس، علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان، حبیب آقاجری نماینده بندرماهشهر، وحید جلال‌زاده نماینده ارومیه و محمد مظلومی نماینده بهبهان یکی پس از دیگری به کووید-۱۹ مبتلا شدند.  

 عیسی جعفری، نماینده کبودرآهنگ در مجلس یازدهم که سابقه حضور در مجلس هشتم را هم دارد، ۲۳ تیر سال جاری در اثر ابتلا به کووید-۱۹ درگذشت. غلامرضا نوری قزلچه، نماینده بستان‌آباد در مجلس به اعتراض گفته بود تراکم جمعیت در صحن علنی و کمیسیون‌ها ممکن است به توسعه همه‌گیری کرونا در مجلس دامن بزند و از هیأت رئیسه خواسته بود «در تشکیل جلسات صحن علنی و کمیسیون‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.»

طرفداران و حامیان روحانی رئیس مجلس را متهم کرده‌اند که «دغدغه‌های تبلیغاتی و برندسازی‌های شخصی» را آنقدر «فربه» کرده است که از نگرانی برای سلامت عمومی غافل مانده است.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    اول آنکه بفرض اگر آخوند روحانی دراین جلسه حاضرمیشد چه آجیل مشکل گشائی برای حل مشکلات هیولائی کشور داشت که به حضار تقدیم میکرد که دراین جمع حضور نداشته است؟ !! قالیباف چپاولگرو دزد برای احضاروجود کردن وتبلغات شخصی و برای گروها یش راهی بیمارستان شده است ایشان دکتر وپزشک و محقق بیماری کرونا هستند ؟ چرا قالیباف اززندان اوین دیدن نکرده است ؟ اززمانی که خامنه ای جنایتگر برای ادامه حکومتش و اعمال زور و ظلم و ستم هرچه بیشتر برمردم مجلس یازدهم را دربست به قالیباف و سپاه بخشید و صحبت ازجوانان حزب اللهی و رئیس جمهور نطامی کرد درحقیقت تاریخ اعتبار روحانی را باطل کرد و جمع چپاولگران هیولائی و جنایتگران درقالب قالیباف و شرکاء که اصولگرایان باشند ترقیب کرد که حکومت شبه نظامی و استبداد وخفقان اوری همچون کره شمالی برپا کنند ودرنتیجه اصوگرایان به چنین پشتوانه و حمایتی درصدد دریدن روحانی برآمده اند ...بیش 60درصدد دارائی و پولها دردست اقشار اصلوگرا و سپاه است واز40درصدد باقی مانده هم رقم بالائی دراختیارآقازاده هاست ..هنوز میلیاردها تومان ازبدهگاری های شهرداری دردوران قالیباف برجا مانده است و ایشان مقادیر نجومی هم دزدیده اند وحالا برای بیماران کرونائی راهی بیمارستان میشوند!!