ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرگس محمدی از زندان زنجان آزاد شد

تقی رحمانی، همسر این زندانی سیاسی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد همسرش ساعت سه بامداد پنج‌شنبه ۱۷ مهر از زندان آزاد شده است.

نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر از زندان زنجان آزاد شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

تقی رحمانی، همسر این زندانی سیاسی با انتشار این خبر در حساب کاربری خود در توئیتر، اعلام کرده همسرش ساعت سه بامداد پنج‌شنبه ۱۷ مهر ماه از زندان آزاد شده است:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

نرگس محمدی از اردیبهشت ۱۳۹۴ با شکایت وزارت اطلاعات بازداشت شد و از آن زمان در زندان‌های اوین و زنجان در حبس بود. این زندانی سیاسی در سال‌های حبس با وجود وضعیت وخیم جسمانی و ابتلا به چند بیماری نه تنها به مرخصی اعزام نشد، بلکه مسئولان زندان او را از دسترسی به خدمات تخصصی پزشکی محروم کرده بودند.

محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نرگس محمدی پیش‌تر تأکید کرده بود موکلش بر اساس نظر پزشکان متخصص باید هر چه سریع‌تر تحت عمل جراحی رحم قرار بگیرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اما روز پنج‌شنبه ۱۷ مهر به ‌نقل از اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان نوشت نرگس محمدی با استفاده از «قانون کاهش مجازات حبس» از زندان آزاد شده است.

اعلام این خبر در حالی‌ست که محمود بهزادی راد اواخر فروردین‌ ماه امسال اعلام کرده بود موکلش حدود هفت سال از دوره محکومیت ۱۰ ساله خود را سپری کرده و طبق قانون می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند.

تصویب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری از سوی مجلس در ماه‌های گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه روز هشتم مهر از بازنگری ۱۰۰ هزار پرونده در راستای اجرای این قانون خبر داد و اعلام کرد در این بازنگری‌ها جمعی از زندانیان با کاهش مجازات، آزاد شدند.

به ‌گفته اسماعیلی، عملیاتی شدن قانون کاهش مجازات حبس ناظر بر جرایم قابل گذشت از ناحیه شاکی خصوصی، جرایم سبک و کم‌اهمیت و اثربخشی به گذشت شاکی خصوصی در جرایم غیرقابل گذشت مانند برخی سرقت‌ها و کلاهبرداری‌هاست.

نرگس محمدی در مهر ماه ۱۳۹۵ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱۶ سال زندان قطعی محکوم شد. او پیش ‌از آن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و در مورد اتهام «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.

این زندانی سیاسی همچنین در اوایل اسفند ماه ۹۸ و در حالی که در زندان بود با اتهامات جدیدی از جمله «انتشار بیانیه‌های سیاسی، تشکیل کلاس‌های آموزشی و تحصن اعتراضی در بند زنان اوین»، «افترای شکنجه و ضرب‌وشتم شدن توسط غلامرضا ضیایی، رئیس زندان اوین» و «اخلال در نظم زندان از طریق خواندن سرود با صدای بلند» از سوی مراجع قضایی و نهادهای امنیتی مواجه شد.

محمدی همچنین در دوران حبس در زندان زنجان، بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در کنار زندانیانی با جرایم خطرناک نگهداری می‌شد که همین مسأله منجر به تهدید و درگیری فیزیکی برخی از زندانیان با او شد.

او در اواخر تیرماه امسال در زندان زنجان به کرونا مبتلا شد اما تلویزیون دولتی ایران با پخش یک فیلم کوتاه تقطیع شده تلاش کرد خبر بیماری محمدی را تکذیب کند.

تقی رحمانی، همسر این زندانی سیاسی اما فیلم پخش شده درباره همسرش از تلویزیون جمهوری اسلامی را «دوربین مخفی» و «سناریوسازی» صدا و سیما توصیف کرد و خواستار اعزام به مرخصی این زندانی سیاسی شد.

هم‌زمان سازمان گزارش‌گران بدون مرز با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر از جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران خواست تا «به ‌فوریت» همه تلاش خود را برای درمان و آزادی نرگس محمدی انجام دهد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مصطفی

    بانوی آزاده، آزادیت از دخمه‌ها و چاههای پیروان امام چاه و پیروان مظلوم حسین و علی مبارکباد. ایستادگی شما بر حق باعث عقب نشینی دیو سیاه چاه نشین شد. دجال پیر استخوانهایش در حال خرد شدن است و تاب تحمل نور را در سیاه چاله‌های امام زمانیش ندارد. سحر نزدیک است، همه دربندان آزاد خواهند شد و نور همه جا ساطع خواهد گردید، و به امید خدا دیو سیاهی را برای ابد در چاهی که از آن بیرون آمد دفن خواهیم کرد.