ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار مین در ولایت سرپل جان ۱۳ تن را گرفت

هیئت مذاکره‌کننده حکومت و طالبان از یازده روز قبل هیچ تماسی نداشته‌اند. خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته. طالبان شاهراه غور به هرات را مسدود کرده است. در یک انفجار در سرپل نیز ده نظامی و سه غیرنظامی کشته شدند.

در افغانستان گفت‌وگوها میان طالبان و حکومت متوقف شده است. مقام‌های دولتی می‌گویند خشونت‌ها و حملات طالبان شدت بیشتری گرفته است. انفجار یک مین در ولایت سرپل جان ۱۳ تن را گرفت.

انفجار یک مین در ولایت سرپل افغانستان جان ده نظامی و سه غیرنظامی را گرفت.

منابع امنیتی در افغانستان به «طلوع نیوز» گفتند انفجار یک مین کنار جاده‌ای در روستای بغاوی در ولایت سرپل موجب کشته شدن ۱۳ تن شد. سه تن از کشته‌شدگان غیرنظامی بودند و ۱۰ تن نیز از نیروهای نظامی افغانستان. مقام‌های محلی تا به حال در باره جزئیات این حادثه سکوت کرده‌اند. طالبان یا گروه‌های دیگر نیز واکنشی به این حادثه نشان نداده‌اند.

خشونت‌های گروه طالبان در افغانستان اما در روزهای گذشته افزایش یافته است. نقیب‌الله فائق والی فاریاب گفته است طالبان جنگ را درتمام ولسوالی‌های این ولایت شدت بخشیده‌اند.

در ولایت غور نیز مقام‌های امنیتی گفته‌اند طالبان شاهراه هرات به غور را مسدود کرده است. عبدالمعروف رامش، سخنگوی پلیس غور گفته که هدف طالبان از این اقدام اعمال تحریم بر یک قوم هزاره‌ای به نام قوم رضا است که طالبان مدعی‌اند افراد ذی‌نفوذ این قوم در  بدنه حکومت فعالیت می‌کنند.

او همچنین گفته که نیروهای امنیتی شامگاه شنبه ۱۹ مهر به مدت دو ساعت با طالبان درگیر شدند. این درگیری بدون تلفات جانی به پایان رسید.

طالبان و حکومت افغانستان ماه گذشته در دوحه قطر مذاکرات موسوم به «بین‌الافغان» را آغاز کردند. این گفت‌وگوها بدون نتیجه متوقف شده است. طالبان خواستار الزام حکومت افغانستان به مفاد توافق موسوم به «آوردن صلح به افغانستان» این گروه با نمایندگان دولت آمریکا و آزادی تمامی زندانیان وابسته به طالبان از سوی حکومت است.

محمدسرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان «اصرارهای بی‌جا» طالبان بر موضوعات خاص را علت توقف مذاکرات عنوان کرده است. طالبان اما بن‌بست در گفت‌وگوها را رد می‌کند.

روزنامه ۸ صبح افغانستان گزارش کرده است که گروه تماس دولت و طالبان از حدود ۱۱ روز بدین‌سو هیچ‌گونه نشست رسمی نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.