ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: موج‌های بعدی در راه است

زالی: پیک سوم کرونا هولناک‌تر، عظیم‌تر و با دامنه عمیق‌تر از پیک‌های قبلی است. بررسی‌ها نشان داده که فاصله بین پیک‌ها در حال کوتاه شدن است.

پیک سوم کرونا هولناک‌تر، عظیم‌تر و با دامنه عمیق‌تر از پیک‌های قبلی است. بررسی‌ها نشان داده که فاصله بین پیک‌ها در حال کوتاه شدن است. مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد که چنانچه وضع کنونی ادامه پیدا کند در صورت تداوم قطعا میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید ۱۹افزایش می‌یابد. ظرفیت مراکز درمانی پر شده و وضع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ غیر قابل پیش‌بینی است.

. قرار است شگردی که پلیس برای چهره‌نگاری زنانی که پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند به کار می‌بندد، برای پیگرد افرادی که ماسک نمی‌زنند به کار گرفته شود

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت در شبانه‌روز گذشته رکورد جانباختگان کووید-۱۹ در ایران شکسته شد و به ۲۵۱ نفر رسید. استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان ، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضع غیرقابل پیش‌بینی بیمارستا‌ن‌ها

در چهارمین هفته ورود ایران به موج سوم همه‌گیری کرونا وضع تهران همچنان بحرانی است. علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران شامگاه گذشته اعلام کرد:

«به نظر می‌رسد پیک سوم کرونا خیلی هولناک‌تر، عظیم‌تر و با دامنه عمیق‌تر از پیک‌های قبلی است. بررسی‌ها نشان داده که فاصله بین پیک‌ها در حال کوتاه شدن است و تا پایان فصل سرما باید در انتظار پیک‌های بعدی کرونا هم باشیم.»

زالی در ادامه این مصاحبه گفت:

«پیش‌بینی می‌شود با افزایش بیماران بدحال‌تری نسبت به هفته‌های گذشته روبه‌رو باشیم. در حال حاضر وضعیت هیچ بیمار مبتلا به کرونایی در بیمارستان‌ها قابل پیش‌بینی نیست، بیماری که با حال عمومی و وضعیت تنفسی مطلوب به بیمارستان مراجعه کرده، ممکن است فردا سرنوشت متفاوتی پیدا کند.»

  مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز اعلام کرد ظرفیت مراکز درمانی پر شده است:

«متاسفانه وضعیت شیوع کرونا بسیار بد است، به طوری که تخت خالی برای بستری مبتلایان جدید وجود ندارد و حتی ممکن است بیماران برای بستری در نوبت قرار گیرند.»

محرز در ادامه این مصاحبه افزود:

«بسیاری از بیمارستان‌ها در سطح تهران درگیر هستند و بیمارستان‌های معین هم از بیماران کرونایی پر شده‌اند. حتی برخی بیمارستان‌های خصوصی نیز ظرفیت‌هایی را برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده‌اند.»

محرز با بیان اینکه بسیاری از بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند، گفت:

«افرادی که بدحال هستند، نیاز به بستری دارند که در حال حاضر برای آنها هم جا به اندازه کافی برای بستری وجود ندارد.»

ابتلای دو مقام بلندپایه به کرونا

روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نتیجه تست کووید-۱۹ علی‌اکبر صالحی مثبت شده و او به توصیه پزشک معالج در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ۷۱ سال دارد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با ایسنا گفت حال صالحی خوب است و وظایف خود را از خانه انجام می‌دهد.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران نیز با انتشار پیامی در توئيتر اعلام کرد که به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا شده است. نوبخت نوشت:

«پس از یک هفته پر کار، با بروز برخی علائم برای پیگیری به یک مرکز درمانی مراجعه و پس از معاینه و دریافت پاسخ مثبت تست تشخیص کرونا، به توصیه پزشکان و برای بررسی بیشتر تحت نظر هستم.»

 سعید نمکی، وزیر بهداشت روز گذشته اعلام کرد که امکان دارد ماسک در سراسر ایران اجباری شود.

در تهران ماسک اجباری است. قرار است شگردی که پلیس برای چهره‌نگاری زنانی که پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند، به کار می‌بندد برای پیگرد افرادی که ماسک نمی‌زنند به کار گرفته شود. علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت در یک نشست خبری اعلام کرد:

«چون همه اطلاعات افراد [متخلف] وجود دارد، جریمه خواهند شد. جرایم هم به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود و به همین دلیل ما از این پول نخواهیم گذشت.»

محمدرضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران اما از کمبود ماسک با نرخ مصوب در داروخانه‌های تهران خبر داده است. به گفته او دولت توان نظارت بر توزیع ماسک را از دست داده و توزیع ماسک از کانال داروخانه‌ها خارج شده.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • 8888

    باری آخه بیماری که موج ۱ و ۲و...نداره یک بیماری هست بدون درمان مشابه سایر ویروس ها و همیشه همراه بشر هست تا چند سال هم یافتن دارو براش زمان میبره حالا ممکنه یک کشور سیستم پزشکی عالی یا در حد خوب داشته باشد یک کشور هم مثل ایران جان انسانها بی ارزش مردن که مردن عروسی ج.ا جنایتکار همین