ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برای دومین روز پیاپی تعداد جانباختگان کرونا در ایران رکورد زد

خامنه‌ای با نادیده گرفتن نقش برگزاری مراسم عزاداری در ورود ایران به موج سوم همه‌گیری تلویحاً دولت را به انفعال متهم کرد و خواهان ممنوعیت سفرها شد.

برای دومین روز پیاپی تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در ایران رکورد زد. رهبر جمهوری اسلامی با نادیده گرفتن نقش برگزاری مراسم عزاداری در ورود ایران به موج سوم همه‌گیری تلویحاً دولت را به انفعال متهم کرد و خواهان ممنوعیت سفرها شد.

کرونا در ایران ــ عکس: مجید میهن‌دوست، ایرنا

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت دوشنبه ۲۱ مهر اعلام کرد که در شبانه‌روز گدشته ۲۷۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده‌‌اند که دو هزار و ۶۳ نفر از آنها به سبب ابتلا به موارد حاد بیماری در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۵۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر رسید.

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، صبح دوشنبه در مصاحبه با همشهری آن‌لاین وضع همه‌گیری ویروس کرونا در تهران را بسیار نگران‌کننده خواند و گفت:

«در هفت یا هشت ماه اخیر با این وضعیت مواجه نشده بودیم. ادامه این روند می‌تواند آمار بستری‌ها و مرگ و میرها را به طوری چشمگیر افزایش دهد.»

به گفته این مقام مسئول تعداد زیادی از کودکان ایرانی هم به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که برخی از آن‌ها در بیمارستان‌های کودکان از جمله در مرکز طبی کودکان تهران بستری هستند.

علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری محرم، تعدد سفرها در تعطیلات همینطور بازگشایی زودهنگام مدارس سبب شد که ایران وارد موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا شود. علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در سخنانی از دولت خواست که سفرها را ممنوع اعلام کند. خامنه‌ای گفت:

«یک مواردی هست که بعضی از فعالیت‌ها بایستی تعطیل بشود، بعضی از سفرها بایستی ممنوع بشود. جلوی بعضی از سفرها واقعاً باید گرفته بشود، گاهی بعضی از سفرها موجب می‌شود که شیوع بی‌محابا و بدون قابلیت کنترل انجام بگیرد که واقعاً مایه‌ تأسف است.»

ظرفیت مراکز درمانی به ویژه در تهران پر شده و بیماران به طور سرپایی درمان می‌شوند. علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران شامگاه گذشته اعلام کرد که تا پایان فصل سرما می‌بایست منتظر موج‌های بعدی کرونا در فواصل کوتاه‌تر ماند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.