ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه نخست بررسی صلاحیت امی کونی برت، نامزد دیوان‌عالی آمریکا جلسه رویارویی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا بود

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی که ریاست کمیته قضایی سنای آمریکا را بر عهده دارد، در جلسه نخست با صراحت روشن کرد که روند نامزدی علیرغم مخالفت دموکرات‌ها ادامه خواهد یافت.

جلسه نخست بررسی نامزدی خانم امی کونی برت، قاضی محافظه کاری که از سوی دونالد ترامپ به سنای آمریکا برای جایگزینی خانم روت بیدر گینزبرگ در دیوان‌‌عالی آمریکا معرفی شده است، روز دوشنبه  ۱۲ اکتبر / ۲۱ مهر در کمیته قضایی سنای آمریکا برگزار شد. جلسه نخست به محلی برای رویارویی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا تبدیل شد.

قاضی امی کونی برت، در حال سوگند در سنای آمریکا در نخستین روز از جلسه بررسی نامزدی او برای عضویت در دیوان‌عالی آمریکا- ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰ (عکس از خبرگزاری فرانسه)

کنترل سنای آمریکا در حال حاضر در اختیار اکثریت جمهوری‌خواه است، کمیته قضایی سنای آمریکا از روز دوشنبه به مدت ۴ روز جلسه استماع روند نامزدی قاضی امی کونی برت برای دیوان‌عالی آمریکا را برگزار می‌کند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی که ریاست کمیته قضایی سنای آمریکا را بر عهده دارد، در جلسه نخست با صراحات روشن کرد که روند نامزدی علیرغم مخالفت دموکرات‌ها ادامه خواهد یافت و هفته آینده رای‌گیری در صحن سنا انجام خواهد شد.

لیندسی گراهام گفت: « این (جلسات) احتمالا برای قانع کردن یکدیگر نیست، مگر اتفاقی واقعا شگرف رخ دهد.» سناتور گراهام افزود: «تمام جمهوری‌خواهان رای مثبت و تمام دموکرات‌ها رای منفی خواهند داد.»

دموکرات‌ها در این جلسه نامزدی خانم قاضی برت را به منزله تلاشی برای انحصارقدرت ترامپ  و جمهوری‌خواهان در فصل انتخابات قلمداد کرده و استاندارد دوگانه و دورویی همکاران جمهوری‌ خواهشان را به آن‌ها یادآور شدند.

در سال پایانی ریاست جمهوری باراک اوباما و پس از درگذشت قاضی آنتونین اسکالیا، میچ مک کانل (رهبر اکثریت سنا) مانع جلسه استماع و رأی‌گیری برای مریک گارلند، نامزد مورد نظر اوباما برای دیوانعالی شد. در آن زمان جمهوری‌خواهان گفتند که در سال پایانی ریاست جمهوری شایسته نیست که رییس جمهوری نامزدی برای دیوان عالی پیشنهاد کند و باید تا پایان انتخابات صبر کرد. دموکرات‌ها انتظار داشتند که سنا از همان سابقه پیروی کرده و تا پایان انتخابات صبر کند، اما جمهوری‌خواهان قاطعانه و بی‌توجه به سابقه گذشته گفتند که رای‌گیری را پیش خواهند برد.

روز دوشنبه و در جلسه نخست دموکرات‌ها قاضی برت را فردی محافظه‌کارو عقیدتی معرفی کردند و گفتند که او قانون بیمه‌های درمانی ( اوباماکر) را از میان خواهد برد، حق سقط جنین را ملغی می‌کند و اگر در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ ریاست جمهوری اختلاف حقوقی پیش‌ آید و کار به دیوانعالی بکشد او طرف دونالد ترامپ را خواهد گرفت.

جمهوری‌خواهان در مقابل به ستایش از رزومه کاری درخشان خانم امی برت  و شخصیت او پرداختند. اما بیش از هر چیز جمهوری‌خواهان قصد داشتند روند تایید خانم برت را تسریع کرده و هیچ وقتی را تلف نکنند.

سناتور گراهام در دفاع از جلسه بررسی صلاحیت قاضی برت و پیش بردن آن سه هفته مانده به انتخابات گفت که هیچ امر «خلاف قانون اساسی» در رابطه با تایید یک قاضی جدید نزدیک به انتخابات وجود ندارد.

پس از سناتورها، قاضی برت آخرین نفری بود که در جلسه روز دوشنبه صحبت کرد و پس از ادای سوگند در سنای آمریکا، به شرح زندگی و زندگی کاری خود پرداخت .

در روزهای آینده خانم امی کونی برت به سوالات سناتورهای آمریکایی پاسخ خواهد داد و رای گیری نهایی قرار است هفته آینده برگزار شود.

امی کونی برت ۴۸ سال دارد و کاتولیکی متعصب است، او پیش از این در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۳ گفته بود که «زندگی از زمان بسته شدن نطفه» آغاز می‌شود.  با این اظهار نظر مشخص است که نظر برت در مورد پرونده تاریخی سقط جنین « رو علیه وید- ۱۹۷۳ » چیست. در پرونده کاری خانم برت همچنین رأی به نفع سیاست‌های سخت‌گیرانه مهاجرتی دولت ترامپ دیده می‌شود. در زمینه متمم دوم قانون اساسی آمریکا و حق حمل و نگهداری سلاح نظر برت بسیار مثبت است. او توسط  دونالد ترامپ برای خدمت در  دادگاه استیناف حوزه هفتم (مستقر در شیکاگو) در اکتبر سال ۲۰۱۷  نامزد و در سنای آمریکا با ۵۵ رأی موافق در برابر ۴۳ رأی مخالف تأیید شد. امی برت فارغ‌التحصیل از دانشکده حقوق دانشگاه نوتردام است و دستیار قاضی آنتونین اسکالیا (قاضی فقید دیوان‌ عالی) بوده است.

امی کونی برت متولد نیواورلئان، متأهل  و دارای ۷ فرزند (۵ فرزند بیولوژیکی و دو فرزندخوانده از هائیتی) است و ۶ فرزند و همسرش در حالی‌که ( برای حفاظت در برابر ویروس کرونا)ماسک بر صورت داشتند در جلسه نخست بررسی نامزدی او حضور داشتند. در صورت تایید خانم برت در سنا ، تعادل دیوانعالی آمریکا ۳-۶ به نفع محافظه کاران تغییر خواهد کرد. 

همسر و فرزندان قاضی برت در مراسم اعلام نامزدی خانم برت برای دیوانعالی آمریکا - کاخ سفید سپتامبر ۲۰۲۰- عکس از خبرگزاری فرانسه

با درگذشت روت بیدر گینزبرگ، قاضی دیوان‌ عالی در سن ۷۸ سالگی یکی دیگر از کرسی‌های دیوان عالی آمریکا خالی شد و به این ترتیب راه برای ترامپ باز شد تا برای سومین بار در طول دوران ریاست‌ جمهوری‌اش،  قاضی دیوان‌ عالی دیگری را به کنگره معرفی کند.

دونالد ترامپ تا کنون دو قاضی (سال ۲۰۱۷ قاضی نیل گورسچ، و سال ۲۰۱۸ قاضی برت کاوانا)  را در  دیوان عالی آمریکا منصوب کرده است. اکنون ۳ هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری سومین گزینه او برای دیوانعالی آمریکا در سنا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دیوان‌ عالی‌ آمریکا، عالی‌ترین دادگاه در قوه قضائیه فدرال آمریکا است و قضاوت در این دیوان یک منصب مادام العمر است.  قضات این دیوان توسط رییس جمهوری پیشنهاد و به تصویب سنا می‌رسند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.