ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل: اسدالله اسدی مقام‌های بلژیک را به تلافی تهدید نکرده است

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک با انتشار یک بیانیه اخبار مرتبط با تهدید دولت بلژیک توسط اسدالله اسدی، دیپلمات بازداشتی را تکذیب کرد و آن‌را «مضحک» و «تلاش برای تخریب روابط ایران و اروپا» خواند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، اخبار منتشر شده مبنی بر تهدید مقام‌های بلژیک از سوی دیپلمات بازداشتی ایران را تکذیب کرد و آن‌را «بهره‌برداری برای درگیر کردن دولت جمهوری اسلامی» خواند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک سه‌شنبه ۲۲ مهر/۱۳ اکتبر با انتشار یک بیانیه اخبار مرتبط با تهدید دولت بلژیک توسط اسدالله اسدی، دیپلمات بازداشتی را تکذیب کرد و آن‌را «مضحک» و «تلاش برای تخریب روابط ایران و اروپا» خواند.

سفارت ایران در این بیانیه ادعا کرد رسانه‌ها با هدف «تلاش برای کشاندن این موضوع به خارج از محدودیت‌های پرونده» و رسیدن به «هدف گسترده‌تر بهره‌برداری از این روند قضایی برای درگیر کردن دولت جمهوری اسلامی ایران» به تهدیدهای دیپلمات جمهوری اسلامی اشاره کرده‌اند.

براساس این بیانیه اسدالله اسدی، و وکیل او اتهام تهدید مقام‌های بلژیک را رد کرده‌اند.

اسدالله اسدی، کنسول سوم جمهوری اسلامی ایران در وین اتریش در تیر۹۷ به ظن برنامه‌ریزی برای انفجار در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در منطقه ویلپن در حومه پاریس در عملیات مشترک پلیس اتریش و بلژیک بازداشت شد و به همین اتهام در هفتم آذر سال جاری تحت محاکمه قرار خواهد گرفت.

ژاک راس، رئیس سرویس اطلاعات بلژیک در فوریه سال جاری/بهمن ۹۸ اعلام کرد نتایج تحقیقات اطلاعات این کشور نشان می‌دهد پروژه انفجار یک بمب پیشرفته در محل گردهمایی مجاهدین خلق، به نام و با نفوذ حکومت ایران طراحی و اجرا شده و این تلاش ناموفق ابتکار شخصی اسدی نبوده است. درمیان بازداشتی‌های این پرونده اسدالله اسدی ۴۹ ساله که پیش از سفارت ایران در وین، دیپلمات ایران در عراق بوده، متهم اول و چهره اصلی این حمله به شمار می‌رود.

خبرگزاری رویترز پیشتر با اتکا بر صورت‌جلسه اظهارات اسدالله اسدی در گفت‌وگو با پلیس بلژیک در تاریخ ۱۲ مارس/ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸، و به نقل از پلیس این کشور اعلام کرد این دیپلمات مقام‌های بلژیکی را به تلافی تهدید کرده و گفته در صورت محکومیت او در دادگاه،  ممکن است برخی از گروه‌های مسلح از مقام‌های بلژیکی انتقام بگیرند. طبق گزارش رویترز اسدی در جریان بازجویی گفته بلژیک «متوجه نیست که در صورت صدور حکمی نامطلوب علیه او، چه اتفاقی خواهد افتاد».

وکیل اسدالله اسدی این سخنان را «سوءبرداشت» از اظهارات موکلش خوانده است.

سخنگوی دادستانی بلژیک اما در واکنش اعلام کرده که این تهدیدها را محتمل می‌داند اما این کشور تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ خواهد کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابو تمثال

    احتمالاً جمهوری اسلامی قصد دارد که به اروپا بفهماند که قصد و عمل آقای اسدی خودسرانه بوده و این شخص جزو افراد خودسر در وزارت خانه آقای ظریف بوده. اما مشخص نیست که ج.ا. چگونه می‌خواهد اروپاییها را با این سخنان احمقانه خام کند!! البته ما ایرانی ها ضرب المثلی داریم که می گوید آنکه خود را به خواب زده بیدار کردنش مشکل و حتی غیر ممکن است. اگر اروپا بخواهد خود را بخواب بزند راههای زیادی برای خوابیدن هست!

  • حقیقتگو

    باید ازاتحادیه محترم اروپا پرسید که چرا با داعش چنان وچنان می کنید و نمی گذارید داعش هم سفارت خانه هائی درسطح کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشد؟ وچرا اتحادیه اروپای محترم اروپا با سفرت خانه های دوقلوی داعش که جمهوری اسلامی باشد چنین محترمانه رفتار می کند و سفارتخانه دوقلوی داعش دربازیک گفته های بازجویان بلزیکی را رد ودروغ محض می نامد؟ اگر سفارتخانه پشتیبان و حامی تروریست هاست دربلژیک چرا درب سفرتخانه همچنین باز است ؟ دلیل اصلی میلیاردها یورو سرمایه گذاری کلان اقشاراخوندها و سپاه واقازاده ها درکشورهای غربی اتحادیه اروپاست که این سرمایه گذاری ها مانع ازبسته شدن جاسوس خانه ها واطراق گاه تروریست های حکومت اخوندی تحت عنوان سفارت خانه هایش شده ومیشود!!!