ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار رسمی کرونا در ایران: تعداد جانباختگان از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت

در پی مرگ ۲۵۳ تن دیگر بر اثر کرونا در شبانه‌روز گذشته، مجموع تعداد جانباختگان این بیماری در ایران تنها بر اساس آمار رسمی به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسید.

در پی مرگ ۲۵۳ تن دیگر بر اثر کرونا در شبانه‌روز گذشته، مجموع تعداد جانباختگان این بیماری در ایران تنها بر اساس آمار رسمی به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسید. هفته اخیر مرگبارترین دوره از زمان شیوع کرونا در ایران بوده است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شنبه ۲۶ مهر/۱۷ اکتبر از مرگ ۲۵۳ بیمار دیگر بر اثر کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی «ایرنا»، سیما سادات لاری گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته چهارهزار و ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده که از این تعداد یک هزار و ۷۷۹ نفر بستری شده‌اند. به این ترتیب، مجموع کل مبتلایان نیز به ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ تن رسیده است.

در پی مرگ ۲۵۳ تن دیگر بر اثر کرونا در شبانه‌روز گذشته، مجموع جانباختگان نیز به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسید.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، همه استان‌های کشور جز چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند. در این میان سه استان هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

هفته اخیر مرگبارترین هفته از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران بوده است. از ۲۰ مهر تا امروز تعداد مرگ‌های روزانه بر اثر کرونا بیش از ۲۵۰ تن بوده که این آمار بالاتر از رکوردهای کشندگی ویروس از زمان شیوع آن تا این دوره بوده است.

شیوع ویروس کرونا در ایران به حدی است که یک عضو کمیته ستاد مبارزه با کرونا وضعیت را «اسف‌بار» توصیف کرده، و مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت وقوع «پاییز سیاه» را پیش‌بینی کرده است.

مقامات محدودیت‌هایی را در پنج شهر کشور اعمال کرده اند که تا روز یکشنبه ۲۷ مهر ادامه دارد. استاندار تهران شنبه ۲۶ مهر اعلام کرد که محدودیت‌های استان تهران تا پایان هفته جاری به قوت خود باقی است.

اما این محدودیت‌ها که محدود به پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه است کفایت نمی‌کند. معاون کل وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که برای پیشگیری از وقوع فاجعه باید تصمیمات سختگیرانه‌تری برای تهران و ۴۵ شهر دیگر «بسیار آلوده» اتخاذ کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.