ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوه خمینی با وجود «دعوت جمعی از بزرگان» تصمیم نگرفته کاندیدای ریاست جمهوری شود

سید احمد خمینی تلویحاً از شورای نگهبان خواست انتخابات را تک‌قطبی نکند.

سید احمد خمینی، فرزند سید حسن خمینی اعلام کرد با وجود آنکه «جمعی از بزرگان» از پدرش دعوت کرده‌اند نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شود پدر او عزم و قصدی برای کاندیداتوری ندارد. احمد خمینی تلویحاً از شورای نگهبان خواست انتخابات را تک‌قطبی نکند.

سیذ حسن خمینی (عکس: آرشیو)

از سال ۹۸ تاکنون، هر چندگاه یک بار نام سید حسن خمینی به عنوان چهره‌ای که ممکن است شکاف بین اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و عدالت‌خواهان را کاهش دهد مطرح می‌شود. در روزهای اخیر ظاهراً درخواست‌ها از او برای نامزدی در انتخابات افزایش یافته است. سید احمد، فرزند سید حسن خمینی اما در مصاحبه با همشهری آن‌لاین گفت:

«بزرگان و دوستان پیشنهاد کاندیداتوری در انتخابات را به ایشان داده‌اند. من هیچ اراده‌ای در شخص پدرم برای کاندیداتوری در انتخابات نمی‌بینیم. فکر می‌کنم تصمیم‌شان مشخص است و در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهند شد. واقعاً بنا ندارند و به هر کسی هم که آمدند و پیشنهاد دادند، گفته‌اند که بنا برای کاندیداتوری ندارند.»

سید احمد خمینی تلویحاً از شورای نگهبان خواست «با برخوردهای سلیقه‌ای» انتخابات را تک‌قطبی نکند:

«البته مشارکت [در انتخابات ۱۴۰۰] به شرطی بالا است و مردم پای صندوق‌های رأی می‌آیند و برای آینده خود تصمیم می‌گیرند که بین کاندیداهای موجود در انتخابات فرق وجود داشته باشد نه اینکه دو کاندیدا که هر دو نسبتاً از یک روش می‌روند و حالا یکی با فلان وزیر و دیگری با یک وزیر دیگر بخواهد پیش روی مردم قرار گیرد.»

او در ادامه این مصاحبه گفت جمهوری اسلامی ایران به سبب میانگین بالای سن مسئولان دچار خمودگی شده است:

«در جمهوری اسلامی شاهد هستیم یک اتفاقی که می‌خواهد بیفتد و حرکتی که می‌خواهد انجام شود چندان سرعتی ندارد، چون میانگین سنی مسئولان بالا است. اگر این میانگین سنی را پایین‌ بیاوریم و مانند اعتمادی که امام به جوانان کردند، از نیروی جوان‌ها بیشتر استفاده کنیم، نتیجه را می‌بینیم.»

ریزش نرخ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های اصول‌گرایان است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن کمالی

    با گندکاری ها و جنایاتی که مشتی خائن وطن فروش بیگانه به این مملکت و ملت زدندوکشور قدرتمند و سرافراز ایران را به کشوری ضعیف و مهجور تبدیل نمودند، سید حسن که هیچ ؛ اگر شخص آیت الله خمینی زنده شود و وارد صحنه انتخابات بشود دیگر ملت رغبتی برای شرکت در هیچ انتخاباتی را ندارند؟؟؟ چون یقین حاصل کردند که مشارکت در انتخابات به معنای مشروعیت دادن به عده ای فاسد اختلاسگر و مزدور میباشد که سالهاست به ملت ظلم کردندو این کشور را به تاراج دادند!!! بنابراین دیگر فریب دغل کاری های وطن فروشان را نخواهند خورد./ .....