ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران نفر در لهستان علیه قانون منع سقط‌جنین اعتراض کردند

دادگاه قانون اساسی لهستان روز پنج‌شنبه ۲۲ اکتبر اعلام کرد سقط به دلیل نقص جنین خلاف قانون اساسی است. اعتراضات دوباره آغاز شد.

ده ها هزار نفر روز جمعه ۲۳ اکتبر در سراسر لهستان در اعتراض به محدودیت های شدید سقط جنین، اعتراض کردند. این اعتراض‌ها پس از صدور حکم دادگاه قانون اساسی برای منع تقریباً کامل سقط جنین در این کشور صورت گرفت.

پرچم اعتراضات اکتبر ۲۰۲۰ در لهستان علیه محدودیت سقط جنین/ عکس از شاتراستاک

دادگاه قانون اساسی لهستان روز پنج‌شنبه ۲۲ اکتبر اعلام کرد سقط به دلیل نقص جنین خلاف قانون اساسی است. به این ترتیب، رایج ترین دلیل قانونی سقط جنین در این کشور ممنوع شد و لهستان را از جریان اصلی اروپا جدا کرد.

هزاران نفر با حمل پوسترهایی با شعار «این جنگ است» ، در نزدیکی خانه یاروسلاو كاچینسكی، رهبر حزب قانون و عدالت (PiS) در یك محله مرفه در ورشو جمع شدند.

پلیس پوشیده با تجهیزات ضد شورش مانع رسیدن معترضان به خانه کاچینسکی شد و با استفاده از بلندگو از معترضان خواست تا متفرق شوند و به محدودیت‌های تجمع عمومی احترام بگذارند.

معترضان که بیشتر آنها ماسک داشتند ، آهنگ‌های انقلابی از جمله آهنگ پارتیزانی ایتالیایی "Bella Ciao" را اجرا کردند.

بر اساس برآورد رسانه های لهستانی با وجود محدودیت‌های کرونایی که تجمع بیش از ۱۰ نفر در پایتخت را محدود می‌کند، شمار معترضان در ورشو ۱۵ هزار نفر بوده است. محدودیت تجمع قرار است از روز شنبه به پنج نفر کاهش یابد. خلاف اعتراضات روز پنجشنبه که عده‌ای سنگ پرتاب کردند و پلیس از اسپری فلفل استفاده کرد، تظاهرات عمدتا مسالمت آمیز بوده است.

هزاران نفر همچنین در شهرهای پوزنان، وروتسلاو و کراکوف به خیابان ها آمدند.

تلاش‌ها برای سخت‌گیرانه‌تر کردن قوانین سقط جنین در سال‌های اخیر، اعتراض عمومی را در این کشور برانگیخته و حزب حاکم را مجبور به لغو پیشنهادات قانونی کرده است.

برای روز دوشنبه اعتراضات بیشتری در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که پس از آنكه روز جمعه ركورد روزانه عفونت های جدید ویروس كرونا به بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ مورد رسید، از روز شنبه، محدودیت های بیشتری برای مهار شیوع ویروس از جمله تعطیلی دو هفته رستوران ها و بارها در این کشور اعمال می‌شود.

ارزش‌های محافظه کارانه از زمان قدرت گرفتن حزب قانون و عدالت از پنج سال پیش نقش برجسته تری در زندگی عمومی داشته و دسترسی به سقط جنین حتی بدون محدودیت‌های قانونی نیز کاهش یافته است، زیرا برخی از پزشکان از انجام سقط جنین به دلایل مذهبی خودداری کردند.

پس از لازم الاجرا شدن تصمیم دادگاه، زنان فقط در موارد تجاوز جنسی یا تجاوز محارم یا تهدید سلامتی قادر به خاتمه حاملگی خواهند بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.