ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: می‌خواهند ایران را به مذاکره‌ای بکشانند که نتیجه‌اش معلوم است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دوشنبه پنجم آبان در نشست مجازی کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور با استانداران و روسای شورای پدافند غیرعامل استان‌ها گفت «هدف دشمن» این است که ملت ایران راهبردها و سیاست‌های تحمیلی آمریکا را بپذیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دوشنبه پنجم آبان در نشست مجازی کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور با استانداران و روسای شورای پدافند غیرعامل استان‌ها گفت «هدف دشمن» این است که ملت ایران راهبردها و سیاست‌های تحمیلی آمریکا را بپذیرد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به گفته محمد باقری، «آن‌ها» می‌خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند و نتیجه این مذاکره هم از قبل مشخص شده است:

«تسلیم ایران در مقابل آمریکا که این موضوع هیچ‌گاه با اهداف نظام مقدس ما انطباق ندارد.»

به گفته باقری امروز جمهوری اسلامی «امور منطقه را در دست گرفته است» و طبیعی است که به اشکال مختلف با «تهدیدهایی بزرگ» روبه‌رو شود.

او همچنین گفت ایران «بدون چشم‌داشت به خاک دیگران» و صرفاً بر اساس «وظایف دینی‌ای که دارد»، به سمت اهدافش پیش می‌رود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از صحبت‌های خود به «نفوذ» انجام شده در مراکز حساس جمهوری اسلامی پرداخت و گفت:

«بسیاری از گرفتاری‌های ما به خاطر نفوذ دشمن از طریق تجهیزات و امکاناتی است که از خارج خریداری می‌کنیم و این در عرصه دفاع توسعه بیشتری دارد و معلوم است دشمن سال‌هاست که خیمه مفصلی را برقرار کرده که ما چه قطعه‌ای از خارج کشور تهیه می‌کنیم تا بتواند آن را عاملی برای جمع‌آوری اطلاعات یا تخریب یا تغییر در کارکرد آن قرار دهد و دستکاری کند.»

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ماه ۹۹ بود که بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه‌ای در سایت هسته‌ای نطنز خبر داد اما گفت «جای نگرانی وجود ندارد». او گفت در این حادثه یکی از سوله‌های در دست ساخت در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد: یکی از سوله‌های سایت هسته‌ای نطنز دچار حادثه شد

با گذشت زمان اما مشخص شد آسیب وارد آمده به سایت نظنز بیش از آن بوده که در اظهارات اولیه کمالوندی ارائه شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت روز سه‌شنبه اول مهر در نشست خبری خود درباره جزییات این ماجرا، آن را خرابکاری خواند و گفت:

«در این ماجرا خرابکاری قطعی‌ست و خرابکاری صورت گرفته و به علت پیچیدگی در این خرابکاری، فرضیه‌های زیادی در مورد حادثه نطنز وجود دارد. چند دستگاه امنیتی در بخش‌های مختلف موضوع را بررسی می‌کنند.»

با ارائه اطلاعات بیشتر اما مشخص شد که حادثه نطنز در سیلویی اتفاق افتاده که در آن سانتریفیوژهای نسل جدید برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو اورانیوم غنی‌شده بر اساس دستور علی خامنه‌ای تولید می‌‌شده است.

به گفته کمالوندی حادثه نطنز «در برنامه میان‌مدت، در توسعه و تولید ماشین‌های پیشرفته» وقفه ‌انداخته و در مجموع برنامه هسته‌ای ایران را کُند می‌کند.

اما شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرد به دلایل حادثه در تأسیسات هسته‌ای نطنز پی برده اما فعلا آن را به سبب ملاحظات امنیتی اعلام نمی‌کند.

خبرهای تأیید نشده‌ای نیز از شناسایی چند نفر که در این خرابکاری دست داشته‌اند، منتشر شده است.

حالا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم گفته است «نفوذ و تخریب» در صنایع هسته‌ای و در برخی جاها در کشور دیده شده:

«طبیعی است در امکانات ارتباطی و سایر امکانات کشور چنین اقداماتی از سوی دشمن صورت بگیرد و بر ماست بر توسعه بومی‌سازی امکانات تأکید کنیم و اجازه ندهیم امکانات دشمن به دست خود ما در داخل مستقر شود و اقدام کند.»

محمد باقری خارج کردن تأسیسات پرخطر از شهرها و مراکز جمعیتی را مورد توجه قرار داد و گفت انفجار بیروت نشان داد چنین حوادثی در کمین کشورها و ملت‌هاست که باید با حساسیت دنبال و حل شوند.

باقری اما در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقد موضع و اظهارات حسن روحانی در باب «عقلانیت» پرداخت.

روحانی در چند هفته اخیر از ضرورت وجود عقلانیت در جامعه اسلامی گفته و خطاب به تندورهای اصولگرا و هسته سخت قدرت تأکید کرده است:

«باید به موقع صلح کنیم. جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰ نفر نیستید.»

او صبح چهارشنبه ۲۳ مهر هم در جلسه هیأت دولت در پاسخ به رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پایان ماه صفر و با اتکا به تاریخ صدر اسلام گفت:

«بزرگ‌ترین پیروزی‌های پیامبر در سایه صلح با مردم مکه به دست آمد. بیش از آنچه در میدان جهاد کسب کرد. آنجا که توان جنگ بود، پیامبر فرمان جهاد می‌داد و آنجا که توان و تعداد دشمن بیشتر بود، پیامبر فرمان دفاع می‌داد.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۱۴ مهر گفته بود:

«ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند. دشمن تلاش دارد تا معنای غلط عقلانیت را تلقین کند و برخی هم نادانسته در داخل همان حرف دشمن را تکرار می‌کنند.»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اما با تکرار موضع علی خامنه‌ای، بدون ذکر نام، خطاب به دولت حسن روحانی و نزدیکانش گفت:

«قدرت ما در این ایام افزایش یافته. ما روی پای خود ایستاده‌ایم و آرمان‌های خود را دنبال کرده‌ایم. در همین مقطع است که ممکن است نگرش‌های اشتباهی چه در داخل و چه در خارج شکل بگیرد چرا که این روزها برخی حرف از عقلانیت می‌زنند اما عقلانیت به معنای خالی کردن صحنه در مقابل دشمن نیست، بلکه قوی شدن کشور معنای واقعی عقلانیت است.»

باقری گفت تجربه نشان داده است که دشمنان اگر احساس ضعف کنند، قطعاً عقب‌نشینی خواهند کرد:

«اگر پهپاد آمریکایی در تیر ماه گذشته هدف قرار می‌گیرد و دشمن دچار تردید شدید می‌شود که پاسخ نظامی دهد یا خیر و این اقدام را انجام نمی‌دهد دلیلی جز ترس ندارد. آمریکا می‌داند که خاتمه جنگ به دست آن‌ها نخواهد بود و میزان تلفات و خسارات جنگ احتمالی را ما تعیین خواهیم کرد. لذا جنگ‌های اخیر شکل نیابتی به خود گرفت.»

او اما به تهاجم سایبری به جمهوری اسلامی و زیرساخت‌های کشور هم اشاره کرد و گفت:

«آن‌ها به دلیل اینکه ما پاسخی ندهیم به سمت تهاجم سایبری رفته‌اند. امروز بعید است که دشمنان به سمت تهدید زمینی (جنگ نظامی) بروند و آن چیزی که دشمن دنبال می‌کند تهدیداتی در حوزه سایبری، شیمیایی، زیستی و پرتویی است و همین بیماری کرونا نیز شاید ناشی از همین موضوعات باشد.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پورشاسب

    اکنون حرفهای این عمله استبداد کاملن بی اهمیت هست مشکل مردم ایران و ایران اکنون دیگر مذاکره با امریکا و غرب نیست مشکل مردم یک سیستم اقتصادی اجتماعی و سیاسی پویا هست منتخب مردم و در خدمت مردم و دموکراسی حلال این مشکلات مذاکره با خارج نیست حل مشکل در داخل هست جوهر کلام اکنون مشکل نظام مستبد ج.ا هست نه بایدن و نه ترامپ و نه مذاکره میخواهند با شعار مذاکره میکنیم و نمیکنیم ملت را سرکار بگذارند مشابه شعار اصلاح طلبی و تندروها در این ۴۰ سال

  • badralsadat madani

    ایشان هم که مثل رهبر مقدس هی دژمن دژمن میکنه من نمیفهمم مردم ایران چه دشمنی با امریکا دارند ؟؟ میخواهند آمریکایی ها را مسلمان بکنند؟؟؟ بابا به خدا اینا از چینی ها خیلی مسلمان ترند *********** گفت «هدف دشمن» این است که ملت ایران راهبردها و سیاست‌های تحمیلی آمریکا را بپذیرد.