ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا ۱۱ نهاد و پنج نفر را به دلیل معامله محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است صنایع پتروشیمی ایران یکی از منابع اصلی درآمد برای فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم جمهوری اسلامی است و به همین دلیل شرکت‌های مربوط به آن تحریم می‌شوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه اشخاص حقیقی و نهادهایی که در ایران و خارج از ایران محصولات پتروشیمی جمهوری اسلامی را خرید و فروش می‌کنند اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ـ عکس از آرشیو

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج‌شنبه شب ۲۹ اکتبر / ۸ آبان با انتشار بیانیه‌ای از تحریم‌های جدید علیه اشخاص و نهادهای مربوط به صنایع پتروشیمی ایران خبر داد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع پتروشیمی ایران از منابع اصلی درآمد جمهوری اسلامی برای بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه ارزیابی شده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری گفت:

«رژیم ایران از یک شبکه جهانی از نهادها که معاملات بخش پتروشیمی آن را تسهیل می‌کنند سود می‌برد.»

منوچین در بیانیه خود افزود:

«ایالات متحده همچنان متعهد است كه هر منبع درآمدی را كه رژیم ایران برای تأمین هزینه گروه‌های تروریستی و سرکوب مردم ایران استفاده می‌كند ، هدف قرار دهد.»

براساس این بیانیه نهادهای تحریم‌شده عبارتند از: پلیمر آریا ساسول در ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس، شرکت بازرگانان کالای بختر، شرکت بینرین Binrin در ارتباط با شرکت پلیمر آریا ساسول، هلدینگ انرژی ای‌ال‌اف‌او Elfo در ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس، شرکت گلوری ادونس (Glory Advanced) در ارتباط با شرکت پترویشیمی تریلیانس، شرکت جین شانگ (Jane Shang) در ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس، هلدینگ انرژی جیاژینگ (Jiaxing) در ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس، شرکت پتروشیمی کاویان، شرکت پتروشیمی مروارید در ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس، شرکت سیبشور (Sibshur) در ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس) و شرکت استریت شیپبروکرز Strait Shipbrokers.

همچنین اشخاصی که تحریم شده‌اند عبارتند از حسین فیروزی آرانی در ارتباط با بازرگانی کالای باختر، امیرحسین بحرینی در ارتباط با شرکت پلیمر آریا ساسول، مرتضی مصطفی‌منیر در ارتباط با شرکت کشتیرانی و نفتکش استریت شیپ بروکر، رمضان اولادی در ارتباط با شرکت پتروشیمی کیوان و لین نا وی در ارتباط با شرکت بینرین.

به‌گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا این نهادها در ایران، چین و سنگاپور مستقر هستند.

بر این اساس، کلیه دارایی‌ها‌ و منافع این شرکت‌ها و اشخاص تحت صلاحیت قضایی ایالات متحده مسدود شده و انجام معاملات با آن‌ها ممنوع می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا  ۱۹ اکتبر/ ۲۸ مهر نیز دو شخص حقیقی و شش شرکت خارجی را به دلیل نقض تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران از طریق همکاری با یک شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم قرار داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.