ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار قربانیان زلزله ازمیر به ۲۴ نفر رسید؛ ۸۰۴ نفر مصدوم شدند

مقام‌های دولتی ترکیه اعلام کرده‌اند از میان حدود ۲۰ ساختمان بزرگ ویران شده در ازمیر، عملیات جست ‌وجو و نجات در هشت ساختمان به پایان رسیده و در ۹ ساختمان دیگر ادامه دارد.

روزنامه حریت چاپ آنکارا به‌نقل از مرکز مقابله با حوادث غیر مترقبه در ترکیه، روز شنبه ۳۰ اکتبر/ ۱۰ آبان از افزایش شمار قربانیان زلزله در کلانشهر ازمیر به ۲۴ نفر خبر داده و نوشته در پی این زمین لرزه، دست‌کم ۷۴۳ نفر در ازمیر، پنج نفر در مانیسا، دو نفر در بالیک سیر و ۵۴ نفر در آیدین مصدوم شده‌اند.

از سوی دیگر فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه درباره شمار مصدومین و نحوه رسیدگی به آنها اعلام کرده از شب گذشته تاکنون ۴۳۵ نفر از مصدومین تحت درمان قرار گرفته‌اند که از آن میان ۲۵ نفر تحت مراقبتهای ویژه و روی ۹ نفر دیگر از آنها عمل جراحی انجام شده است.

به‌گفته این مقام دولتی همچنین گفته ۳۶۴ نفر از آسیب دیدگان تحت مداوای سرپایی قرار گرفته و در حال حاضر از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

مرکز حوادث غیر مترقبه اما اعلام کرده که از زمان وقوع زلزله روز گذشته تاکنون، ۳۸۹ پس لرزه ثبت شده است.

روز جمعه ۹ آبان/ ۳۰ اکتبر، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶، ۶ در مقیاس ریشتر، ساعت ۱۴: ۵۱ به وقت محلی، برخی از نقاط استان ازمیر در ترکیه را لرزاند. این زلزله به جز ازمیر در شش استان دیگر این کشور هم احساس شده است.

مقام‌های دولتی ترکیه اما اعلام کرده‌اند از میان حدود ۲۰ ساختمان بزرگ ویران شده در ازمیر، عملیات جست ‌وجو و نجات در هشت ساختمان به پایان رسیده و جست‌وجوها در ۹ ساختمان دیگر ادامه دارد.

از سوی دیگر، یاووز سلیم کوشگر، استاندار ازمیر از وقوع یک «سونامی جزیی» در منطقه ساحلی شهرستان سیوری حصار به‌دلیل واقع شدن مرکز زلزله در دریای اژه خبر داده و گفته در این سونامی دست‌کم یک‌نفر مجروح شده است.

به‌گفته او از زمان وقوع زمین لرزه تاکنون بیش از ۴۷۵ وسیله نقلیه و نزدیک به چهار هزار نیروی امداد و نجات به همراه ۲۰ سگ زنده یاب به محل حادثه اعزام شده‌اند.

همچنین فرماندهی گارد ساحلی با ۱۱۶ پرسنل، ۱۱ قایق، سه هلی کوپتر و یک تیم غواصی به یاری آسیب دیدگان سونامی و زلزله در ازمیر آمده‌اند. ارتش ترکیه نیز برای یاری رساندن به زلزله زدگان وارد عمل شده و تاکنون سه کامیون نظامی ویژه امدادرسانی در حوادث غیر مترقبه، هفت هواپیمای باری نظامی، یک هواپیمای بدون سرنشین، شش هلی کوپتر و ۲۹۲ پرسنل امنیتی خود را به منطقه اعزام کرده است.

کریم کنیک، رئیس سازمان هلال احمر ترکیه هم از اعزام ۱۱۲ کارمند، ۱۳۷ نیروی داوطلب، ۲۷ وسیله نقلیه و پنج آشپزخانه سیار را با ظرفیت خدمات بیش از ۲۵ هزار نفر به مناطق آسیب دیده در استان ازمیر خبر داده است.

به گفته او ۹۶۰ چادر امدادی، چهار هزار و ۵۰۰ تخته پتو به‌همراه سه هزار و ۶۷۲ تخت برای کمک به زلزله‌زدگان در شهرهای ازمیر و سیوری حصار ارسال شده است.

ارسال این کمک‌ها در حالی‌ست که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، نگرانی‌ها درباره به‌خطر افتاد جان شهروندان آسیب دیده از زلزله در استان ازمیر افزایش یافته است.

سازمان هلال احمر ترکیه اما از ارسال نزدیک به ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ ماسک و پنج هزار دستگاه ضد عفونی کننده به‌همراه تیم‌های بهداشت عمومی و حمایت روانی-اجتماعی این سازمان به منطقه خبر داده است.

رسانه‌های داخلی ترکیه نوشته‌اند که زلزله روز گذشته به‌غیر از کلانشهر ازمیر، در شهرهای آیدین، موغلا، مانیسا، دنیزلی، چاناکاله، بورسا، استانبول، اوشاک، کوتاهیا، بورسا، یالووا، تکیرداغ و ادرنه احساس شده که در برخی از این شهرها خسارات جزیی به ساختمان‌ها وارد کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.