ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به دانشگاه کابل حمله مسلحانه شد

قرار بود در دانشگاه کابل نمایشگاه کتاب افغانستان و ایران با حضور مقامات دو کشور برگزار شود. سفیر ایران را از دانشگاه خارج کردند. دست‌کم ۱۹ نفر کشته و ۲۲ نفر مجروح شدند.

در حالی‌که قرار بود در دانشگاه کابل نمایشگاه کتاب افغانستان و ایران با حضور مقامات دو کشور برگزار شود، مردان مسلح به این بزرگترین دانشگاه افغانستان حمله کردند. نیروهای امنیتی به محل شتافتند و درگیری‌ها تا ساعتی بعد نیز ادامه یافت. چندین نفر زخمی شده‌اند.

حمله مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل ـ عکس از توئیتر

به‌گزارش رسانه‌های افغانستان دوشنبه ۲ نوامبر / ۱۲ آبان حول و حوش ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه‌ مهاجمان مسلح که شمار آن‌ها معلوم نیست به دانشگاه کابل حمله کردند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله (کشور) وقوع تیراندازی را تأیید کرد و گفت نیروهای امنیتی پلیس در محل حادثه حضور دارند و برای مهار این حمله از تمام تلاش و امکانات استفاده می‌کنند.

آرین گفت مأموران مراقب آن هستند که جان دانشجویان به خطر نیفتد. او این حمله را کار «دشمنان دانش و روشنایی» دانست.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

به‌گفته فیصل امین، معاون دانشگاه کابل، مهاجمان مسلح بر ساختمان دانشکده حقوق این دانشگاه حمله کرده‌اند و مدتی هم تیراندازی در داخل این ساختمان جریان داشت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا بهادر امینیان، سفیر ایران در افغانستان نیز در هنگام حمله برای افتتاح نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه حض.ر داشت که همراه با سایر شرکت‌کنندگان ایرانی از محل خارج شد. خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند در این حمله به ناشران ایرانی آسیبی نرسیده است.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت بهداشت عمومی گفت تا کنون هشت زخمی از دانشگاه کابل به بیمارستان‌های استقلال و علی‌آباد منتقل شده‌اند. در میان زخمی‌شدگان یک استاد و یک دانشجو دیده می‌شوند.

رسانه های افغانستان گزارش داده اند که در جریان حمله مسلحانه به دانشگاه کابل، حداقل ۱۹ نفر کشته و ۲۲ نفر زخمی شده‌اند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده‌است.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان با انتشار پیامی در توییتر نوشت:  

 «پس از شکست تروریستان در هلمند، اکنون این گروه‌ها دست‌پاچه شده و محل‌های اکادمیک را هدف قرار می‌دهند».

دو هفته قبل نیز در جریان یک حمله انتحاری در مقابل مرکز آموزشی «کوثر دانش» در کابل، ۲۴ نفر کشته و ۵۷ نفر زخمی شدند.

قرار بود امروز (دوشنبه) «نمایشگاه کتاب افغانستان و ایران» با حضور شماری از مقامات بلندپایه دو کشور در دانشگاه کابل گشایش یابد.

دانشگاه کابل نخستین نهاد آموزش عالی در افغانستان است که در سال ۱۳۱۱ خورشیدی تأسیس شد. این دانشگاه با ۲۵ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه افغانستان محسوب می‌شود.

در شهریورماه (اوت) چهار سال پیش نیز به دانشگاه آمریکایی کابل حمله شد و پس از نزدیک به ۱۰ ساعت نبرد ۱۵ نفر از جمله هفت دانشجو و دو مهاجم کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.