ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو روز پس از حمله خونین، فعالیت دانشگاه کابل از سر گرفته شد

حمله به دانشگاه کابل ۲۲ کشته و ۲۷ زخمی برجای گذاشت. در حال حاضر فضا در دانشگاه همچنان امنیتی است. معاون اول ریاست جمهوری افغانستان بار دیگر طالبان را مسئول این حمله دانست.

دانشگاه کابل فعالیت خود را در فضایی امنیتی از سر گرفت. حمله دو روز پیش به این دانشگاه ده‌ها کشته و زخمی داشت.  معاون اول ریاست جمهوری افغانستان همچنان طالبان را مسئول این حمله می‌داند.

نمایی از دانشگاه کابل - عکس از shutterstock

صبح چهارشنبه ۴ نوامبر / ۱۴ آبان، دو روز پس از حمله خونین به دانشگاه کابل، فعالیت این دانشگاه از سر گرفته شد. روز چهارشنبه فضای این بزرگ‌ترین دانشگاه افغانستان همچنان امنیتی بود و نیروهای امنیتی در بخش‌های مهم آن حضور داشتند.

به‌گزارش روزنامه «۸صبح» افغانستان حنیف فرزان، معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی این کشور گفت استادان به کلاس‌های درس بازگشته‌اند و ثبت‌نام دانشجویان جدید‌ نیز از سر گرفته شده است.

به‌گفته فرزان تدابیر امنیتی در دانشگاه کابل در نظر گرفته شده است.

دوشنبه ۲ نوامبر / ۱۲ آبان سه مهاجم مسلح به مرکز ملی آموزش‌های حقوقی دانشگاه کابل حمله کردند. این حمله که پنج‌ ساعت و نیم به درازا کشید ۲۲ کشته و ۲۷ زخمی برجای گذاشت.

«شاخه خراسان» گروه «دولت اسلامی» (داعش) شامگاه دوشنبه با انتشار یک اطلاعیه و تصویری از دو نفر از «مهاجمان» اعلام کرد که حمله کار این گروه بوده است.

با این حال، مقام‌های دولتی، طالبان را مسئول این حمله خوانده‌اند. طالبان اما دست داشتن خود در این حمله را رد کردند.

روز گذشته، سه‌شنبه ۳ نوامبر /۱۳ آبان، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که حمله به دانشگاه کابل کار گروه طالبان بوده و شواهد بسیاری برای اثبات آن در دست است.

او گفت جنگ‌افزارهای باقی‌مانده از مهاجمان با آن‌چه در تصاویر منتشرشده در اعلامیه داعش آمده است مطابقت ندارد و تصاویر کسانی که از سوی داعش به‌عنوان عاملان حمله معرفی شده‌اند نیز به چهره تروریست‌هایی که کشته شدند، شباهت ندارد.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان همچنین گفت پرچم طالبان یکی از اشیاء به‌دست آمده از تروریست‌ها بود و مهاجمان همچون حملات دیگر این گروه بر دیوار نوشته بودند «زنده‌باد طالبان».

امرالله صالح روز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرد که حمله به دانشگاه کابل شبیه حمله به دانشگاه آمریکایی- افغانستان است که کار طالبان بود.

به‌گفته صالح طراحان این حملات که همه در دست قانون قرار دارند از شبکه حقانی شاخه تاج‌میر جواد‌ هستند و شبکه حقانی جز لاینفک طالبان است و تاج‌میر جواد نیز از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون در پاکستان به‌سر می‌برد.

حمله بر دانشگاه کابل با واکنش‌ها و محکومیت گسترده‌ای روبه‌رو شد و حدود ۵۰ کشور و سازمان‌ بین‌المللی آن را محکوم کرده‌اند.

روز سه‌شنبه دولت برای یادبود قربانیان این حمله، عزای ملی اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.