ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسرین ستوده به کرونا مبتلا شد

دوره نهفتگی بیماری کووید- ۱۹ پانزده روز است و با توجه به آنکه ستوده چهار روز قبل به مرخصی آمد، قطعاً در زندان قرچک به این بیماری مبتلا شده است.

چند روز بعد از آنکه مقامات قضایی با مرخصی نسرین ستوده، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی موافقت کردند، او به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد. دوره نهفتگی بیماری کووید- ۱۹ پانزده روز است و با توجه به آنکه ستوده چهار روز قبل به مرخصی آمد، قطعاً در زندان قرچک به این بیماری مبتلا شده است.

نسرین ستوده (عکس: آرشیو)

ستوده به‌ دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای طولانی به چند بیماری از جمله ناراحتی قلبی دچار شده است. شنبه ۱۷ آبان دادیار ناظر بر زندان قرچک با مرخصی نسرین ستوده موافقت کرد. رضا خندان، همسر این زندانی سیاسی در نوشته‌ای در فیسبوک شخصی‌اش اعلام کرد که همسر او بعد از آمدن به مرخصی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است:

«چهارشنبه گذشته در ملاقاتی که برای اولین بار در زندان قرچک با نسرین داشتم گفت که تو بند ما کرونا آمده و خیلی‌ها بیمار شده‌اند. به همین دلیل برای پیگیری کارهای مرخصی عجله داشت. دیروز برای مشکل قلبی نسرین به بیمارستان رفته بودیم. قبل از انجام تست قلب، پیشنهاد کردند هر دو تست کرونا بدهیم. امروز نتیجه تست نسرین مثبت اعلام شد. جواب تست من هنوز آماده نشده است.»

نسرین ستوده آخرین بار در ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ بازداشت و به زندان منتقل شد. او در اسفند ۹۷ با مجموعاً هفت عنوان اتهامی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد. از جمله اتهامات او در دادگاه «تشویق به فساد و فحشا» از طریق بر عهده گرفتن وکالت پرونده «دختران خیابان انقلاب»، «عضویت مؤثر در گروهک غیرقانونی و ضدامنیتی کانون مدافعان حقوق بشر لگام و شورای ملی صلح»، «ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شد.

در مهر سال جاری نسرین ستوده که پس از اعتصاب غذا با خواست آزادی زندانیان سیاسی به بیماری قلبی و ریوی مبتلا شده بود، برای انتقال به بیمارستان آماده شده بود که سر از زندان قرچک درآورد. زندان قرچک یکی از بدنام‌ترین زندان‌های ایران است. رضا خندان در ادامه نوشته خود در فیسبوک یادآوری کرده است:

«مقامات قضایی و سازمان زندان‌ها با آگاهی از شرایط غیربهداشتی و فاجعه‌بار زندان قرچک، بی‌دلیل او را از زندان اوین به آنجا منتقل کرده و با وجود بیماری و ضعف بسیار شدید او را در معرض ویروس قرار دادند.»

دوره نهفتگی بیماری کووید- ۱۹ پانزده روز است و با توجه به آنکه ستوده چهار روز قبل به مرخصی آمد، قطعاً در زندان قرچک به این بیماری مبتلا شده است. این زندانی سیاسی در طی دو سال گذشته با کارشکنی مقام‌های قضایی و مسئولان زندان‌های اوین و قرچک، از استفاده از حق مرخصی خود محروم مانده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خواننده

    زنده باشی شیر زن ایران. من مرد شرمنده ام .

  • ناظر

    جمهوری اسلامی از ابتدای وارد کردن حجم گسترده ویروس کرونا از طریق مسافران چینی به داخل کشور، قصد بهره برداری از این ویروس را داشت. حال پس از حدود یک سال مشخص می شود که هدف جمهوری اسلامی چه بود: کشتن مخالفان داخل و بیرون زندان، جلوگیری از تجمعات مردمی، و از بین بردن مهره‌های سوخته نظام که برای رژیم - در چهل سال گذشته - جنایتهای فراوانی مرتکب شدند، و امروز دیگر ارزشی ندارند.