ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با وجود اکثریت محافظه‌کار در دیوان عالی آمریکا احتمالاً بیمه درمانی اوباما لغو نمی‌شود

با وجود حضور سه قاضی منصوب ترامپ در دیوان عالی و اکثریت محافظه‌کار در این دادگاه به نظر می‌رسد اوباماکر همچنان باقی بماند.

دیوان عالی آمریکا که با انتصاب قاضی جدید، امی برت کونی اکثریت مطلق آن در دست محافظه‌کاران است روز سه‌شنبه دهم نوامبر به بررسی قانون «حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌به‌صرفه» موسوم به «اوباماکر» پرداخت. 

دیوان عالی آمریکا، واشنگتن‌دی‌سی - در حال حاضر ترکیب قضات دیوان عالی آمریکا ۶ بر ۳ به نفع محافظه‌کاران است (عکس از شاتراستاک)

با وجود حضور سه قاضی منصوب ترامپ در دیوان عالی آمریکا به نظر می‌رسد اوباماکر همچنان باقی بماند.

شکایت حقوقی که اینک در دیوان عالی آمریکا در رابطه با اوباماکر در جریان است، توسط ایالت تگزاس و ۱۷ ایالت دیگری که همگی فرمانداران جمهوری‌خواه دارند با همراهی دولت ترامپ طرح شده است.

قاضی جان رابرتز، رییس دیوان عالی آمریکا به همراه برت کاوانا، قاضی محافظه‌کار منصوب ترامپ، طی جلسه دو ساعته سه‌شنبه از استدلال شاکیان جمهوری‌خواه اوباماکر چندان قانع نشدند.

شکایت حول محور یکی از ملزومات اوباماکر است که بر اساس آن مردم باید حتماً بیمه داشته باشند و یا این‌که جریمه مالیاتی بپردازند. 

سئوال اصلی این است که آیا این الزام بر پایه قانون اساسی است یا با آن مغایرت دارد.

جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۸ توانستند جریمه را حذف کنند اما فرمان خرید بیمه درمانی همچنان بخشی از قانون است.

باراک اوباما در حال امضای قانون «حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌به‌صرفه» موسوم به اوباماکر - ۲۳ مارس ۲۰۲۰

استدلال ایالت‌‌‌های محافظه‌کار که خواهان لغو قانون اوباماکر هستند بر این اساس استوار است که بدون مالیات، «فرمان» مغایر قانون اساسی است و باید لغو شود. 

به گفته کارشناسان و تحلیلگران حقوقی بعید به نظر می‌رسد که بر پایه استدلال شفاهی در نخستین روز دادگاه حاضر به لغو اوباماکر شود. 

نظر قاضی جان رابرتز و قاضی برت کاوانا در روز سه‌شنبه این بود که مسأله «فرمان» باید جدا از مسأله قانون بررسی شود.

سئوالاتی که قاضی رابرتز در این جلسه مطرح می‌کرد مبتنی بر این بود که از آنجا که کنگره هنگام حذف بند مجازات مالیاتی حاضر به لغو کلیت قانون اوباماکر نشده، کلیت قانون نیز بر اساس این تغییر نباید اعتبار خود را از دست بدهد.

در حال حاضر ترکیب دیوان عالی آمریکا ۶ بر ۳ به نفع محافظه‌کاران است.

اگر رابرتز و کاوانا هنگام رأی‌گیری در مورد این پرونده که پایان ماه ژوئن خواهد بود به سه قاضی لیبرال دیوان عالی بپیوندند، قانون اوباماکر جان سالم بدر خواهد برد.

شکایت فعلی در دیوان عالی آمریکا علیه اوباماکر که سال ۲۰۱۰  با امضای اوباما به صورت قانون درآمد، آخرین نمونه از حملات حقوقی جمهوری‌خواهان به این میراث سیاست داخلی اوباما است.

تلاش‌های متعدد قبلی جمهوری‌خواهان برای لغو اوباماکر در کنگره ناموفق بوده است.

در صورت لغو اوباماکر بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی از پوشش بیمه درمانی خارج خواهند شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.