ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حناچی: بدون برخورد ضربتی با کرونا فاجعه‌ای بی‌سابقه رخ می‌دهد

شهردار تهران از افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و متوفیان کووید ۱۹ در تهران خبر داد. او بار دیگر خواستار تعطیلی تهران دست کم به مدت دو هفته شد.

انتظارها برای تعطیلی دو هفته‌ای شهر تهران هنوز برآورده نشده و گرچه انتظار می‌رفت که ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه روز شنبه خود با این تعطیلی موافقت کند، شواهد حاکی از عدم اتخاذ چنین تصمیمی است. شهردار تهران اما در یادداشتی در روزنامه همشهری تصریح کرد که بدون برخورد ضربتی با کرونا «فاجعه‌ای با ابعادی بی‌سابقه» رخ خواهد داد.

پیروز حناچی، شهردار تهران
پیروز حناچی، شهردار تهران

پیروز حناچی شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه همشهری از افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و متوفیان کووید ۱۹ در تهران خبر داد.

او از عملکرد ناهماهنگ و ناموفق دستگاه‌های مسئول در موج جدیدی بیماری انتقاد کرد و تاکید کرد که بدون یک برخورد ضربتی در برابر بحران شیوع کرونا «با فاجعه‌ای با ابعادی بی‌سابقه روبه‌رو خواهیم شد.»

پیش از این ۶۵ نفر از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران خواهان تعطیلی کامل کشور به مدت دو هفته شده بودند اما دولت روحانی تاکنون با این اقدام مخالفت کرده است.

حسن روحانی شنبه ۲۴ آبان/ ۱۴ نوامبر در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که از اول آذر محدودیت‌های جدیدی در کل کشور به اجرا گذاشته خواهد شد. او اما نامی از شهر تهران و سایر کلانشهرها به میان نیاورد.

حناچی به نقل از کارشناسان از «کاهش توان سخت‌افزاری درمانی» خبر داد و گفت «بدون تعطیل شدن موقت تهران به مدت حداقل دو هفته»، امکان «بازآرایی و توان‌افزایی» نظام بهداشتی و درمانی وجود نخواهد داشت.

شهردار تهران همچنین با اشاره به بحران معیشتی و نگرانی فزاینده مردم نسبت به وضعیت معیشت خود تصریح کرد که هر گونه سیاست‌گذاری باید هر دو بعد اقتصادی و پزشکی را مد نظر قرار دهد.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت جمعه ۲۳ آبان در گفتگو با تلویزیون جمهوری اسلامی اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای در تهران را بی‌فایده دانست و گفت که نه تنها تهران بلکه کل کشور باید تعطیل شود.

او تشریح کرد که با این میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیش‌بینی می‌شود که میزان مرگ و میر در ایران افزایش پیدا کند.

به گفته حریرچی، در حال حاضر از هر سه نفر فوتی در ایران، یک نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.

معاون کل وزیر بهداشت ابراز نگرانی کرد که با تعطیلی برخی از شهرها میزان مسافرت افزایش پیدا کند و نه تنها میزان شیوع کاهش نیابد بلکه بر آن افزوده شود.

حریرچی گفت که ۳۰ درصد ابتلاهای جدید در مهمانی‌های خانوادگی رخ می‌دهد و در بعضی از شهرستان‌های این نسبت ۵۰ درصد است.

آمار‌های رسمی اعلام شده از سوی مقامات جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که آمار روزانه مرگ و میر ناشی از کرونا در سه ماه اخیر رشد بیش از ۴۰۰ درصد داشته است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت شنبه ۲۴ آبان/ ۱۴ نوامبر اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۲۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی شده اند و ۴۵۲ بیمار دیگر جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در ایران به ۷۴۹ هزار و ۵۲۵ نفر و شمار جانباختگان کرونا در این کشور به ۴۱ هزار و ۳۴ تن رسیده است.

در یک ماه گذشته آمار مبتلایان به کرونا در ایران به طور متوسط هر دو تا چهار روز رکوردهای پیشین خود را شکسته است. آمار روزانه فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز در سه ماه گذشته به طور متوسط افزایش داشته است. در ۱۱ شهریور سال جاری و بر اساس آمار رسمی اعلام شده، ۱۰۱ تن بر اثر ابتلا به کویید ۱۹ جان باختند، تعداد جانباختگان در این روز‌ها حدود ۴٬۵ برابر آن روزها است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • منظر

    باید بدین بی شرفان پست فطرت یادآوری کرد: بیش از ۴۰ سال است که در تمامی کشور فاجعه های بی سابقه یکی پس از دیگری به وقوع پیوسته است: از سینما رکس تا شلیک به هواپیمای اوکراینی و اکنون کشتارگاههای کرونایی. اما دوران پسین کرونا دوران عذاب مرگ آخوندها خواهد بود. امروز در اولین سالگرد آبان خونین به یاد می آوریم که چگونه قیام آبان سال پیش لرزش مرگ را بر اندام رژیم انداخت. بدون هیچ شک و تردید مطمئن باشید که آبان های دیگری در راه است که لرزش مرگ را به پایان و اختتام دائمی رژیم اسلامی تبدیل خواهند نمود. سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی!

  • UMBRELLa

    همکاری ! تا از وقوع جنگ بزرگ جلوگیری بشه انشاالله !!!

  • قلندر

    روحانی در جلسهء سه‌شنبه ۱۹ فروردین شورای عالی امنیت ملی گفته بود که حتی اگر دو میلیون نفر جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست بدهند،‌ به دلیل وضعیت اقتصادی نمی‌توان کشور را تعطیل کرد. روحانی در این جلسه که برای تصمیم‌گیری درباره وضعیت کشور در بحران کرونا تشکیل شده بود، گفته بود : "اگر بین دو تا دو و نیم میلیون نفر جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست بدهند، ما به خاطر وضعیت اقتصادی و معیشت مردم نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم." روحانی ضمن مخالفت مجدد با ادامه تعطیلی اصناف و مشاغل در این کشور اضافه کرده بود که: "اگر مشاغل و اصناف را تعطیل کنیم، چند وقت دیگر با اعتراضات خیابانی ۳۰ میلیون گرسنه روبه‌رو خواهیم شد." او گفته است که این بحران در صورت وقوع قابل کنترل نخواهد بود. پیش از این نیز روحانی در جلسه ۱۳ فروردین هیات دولت گفته بود که مدل قرنطینه‌ای که در چین اجرا شد را نمی‌توان در ایران اجرا کرد. او در آن جلسه اظهار کرده بود: «ما از تجربیات دیگر کشورها در مقابله با کرونا استفاده کردیم، اما هیچ‌وقت خودمان را اسیر آن‌ها نکردیم.» مخالفت روحانی با ادامه تعطیلی در حالی است که نظرسنجی‌های اخیر نشان داده بیشتر مردم با ادامه آن موافقند. در نظرسنجی مشترک شهرداری تهران و ایسپا سه‌چهارم مردم تهران اعلام کرده‌اند که با ادامه تعطیلی‌ها موافق‌اند.

  • قلندر

    فاجعه رخ داده و در حال رخ دادن است. باید از این حاجی پرسید ایشان شهردار کجاست, که اینقدر از موقعیت و وضعیت کنونی مردم پرت است؟ همهء ترس روحانی از قطعی کردن حکم تعطیل شدن تهران و صدور اجازهء نهایی برای بستن شهر همان ترس و واهمه ای است که چند ماه پیش اقرار کرده بود؛ و آن اینکه اگر شهر های کشور تعطیل شوند پس از مدت کوتاهی این دولت و حکومت است که با لشکر گرسنگان روبرو خواهد شد. حکومت و دولتی فشل, درمانده, وامانده و ناتوان در مقابله در سراسر کشور با لشکر هایی از گرسنگان. در آستانهء سالگرد آبان ۹۸. شب دراز است و قلندر بیدار!