ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی سرانجام با تعطیلی شهرهای قرمز موافقت کرد

تصمیم‌گیری درباره تعطیلی شهرها بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت به وزارت کشور سپرده شد. ۱۰۰ شهر از یکم آذر به سمت تعطیلی کامل می‌روند.

با بالا گرفتن مرگ و میرها در سومین پیک همه‌گیری ویروس کرونا در ایران سرانجام حسن روحانی با تعطیلی فراگیر شهرها موافقت کرد. تصمیم‌گیری درباره تعطیلی شهرها بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت به وزارت کشور سپرده شد. ۱۰۰ شهر از یکم آذر به سمت تعطیلی کامل می‌روند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نشست رئیسان کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ـ عکس: آرشیو

علی ربیعی سخنگوی دولت یکشنبه ۲۶ آبان اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی سرانجام با یک روز تأخیر با پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی فراگیر کانون‌های همه‌گیری ویروس کرونا در ایران موافقت کرد. ربیعی گفت:  «رئیس‌جمهوری پذیرفت که تعطیلات از روز شنبه [آینده] عملیاتی شود.»

پیش از این ۶۵ نفر از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران خواهان تعطیلی کامل کشور به مدت دو هفته شده بودند. اما دولت روحانی تاکنون با این اقدام مخالفت کرده بود. بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت با فوت ۴۵۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کووید-۱۹، شمار جان‌باختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. آمار وزارت کشور فقط بر تست‌های پی سی آر متکی است. شمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان دو تا سه برابر آمار واقعی تخمین زده می‌شود.

همزمان با این تحولات، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

«با توجه به جهش ویروس کرونا و اوج‌گیری مجدد بیماری عالمگیر کووید-۱۹ در کشور، به پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، طرح جامع مقابله با کرونا در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید که به موجب آن، اعمال محدودیت‌های شدید در شهر‌های مختلف کشور، از هفته آینده الزامی می‌گردد.»

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت:

«در این طرح اگر پنج شهر یا بیشتر در هر استانی دارای شرایط نارنجی یا قرمز باشد، ما فقط برای آن شهر‌ها تصمیم می‌گیریم نه کل استان، و این امر موجب خواهد شد این شهر‌ها در قرنطینه کامل و اگر قرمز باشد، تقریباً تعطیلی کامل صورت گیرد. به جز مشاغل سطح یک و بخشی از کارکنان که ضروری است در محل کار خود باشند، بقیه کار‌ها در این شهر‌ها تعطیل خواهد بود.»

بر اساس گفته‌های وزیر کشور فرمانداران بر اساس شاخص‌های هفتگی وزارت بهداشت از وضع با هماهنگی استان‌ها طرح را اجاره می‌کند. چنانچه به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۰ نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دهند، آن شهر قرمز اعلام می‌شود.

افزایش تست‌های ۲۰ دقیقه‌ای تا حدود ۱۰۰هزار تست و همینطور غربال‌گری اجتماعی در این طرح پیش‌بینی شده است.

وزارت بهداشت پیش‌بینی کرده است که از شنبه آینده ۱۰۰ شهر به طرف تعطیلی کامل پیش بروند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ترانه

    شمافردابه حساب هرایرانی وهرفردساکن این کشورماهی 70میلیون تومان بریز، تمام کرونایی های تست مثبت،منفی میشن هیچ، مرده هام زنده میشن. میگی نه ! امتحان کن! چراعربستان قرمز نیست؟ چراامارات ودبی وسوییس قرمز نیست؟! بخاطرجیبهای پرپول وقلبهای خوشحاله