ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت خارجه ایران: در سیاست‌خارجی تک‌صدا و واحد هستیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری همه‌ چیز را تکذیب کرد؛ از کشته شدن نظامیان ایران در سوریه تا ترور نفر دوم القاعده در ایران. او سیاست خارجی ایران را هم «امری حاکمیتی و تک‌صدایی» توصیف کرد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در یک نشست خبری اخبار مرتبط با ایران از کشته شدن نظامیان ایران در سوریه بر اثر حملات اسرائیل تا کشته شدن نفر دوم القاعده در تهران را تکذیب کرد. او درباره احتمال مذاکره دولت حسن روحانی با آمریکا هم گفت: سیاست خارجی ایران «امری حاکمیتی است» و «تک‌صدایی و واحد عمل می‌کند».

پایین و بالا بگیرید و بکشید

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی یکشنبه دوم آذر در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی در باره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام پس از استقرار جو بایدن در کاخ سفید، گفت: تا دولتی در آمریکا مستقر نشود ما نمی‌توانیم در مورد آن اظهارنظر کنیم آما آنچه که برای ما مهم است رفتار دولت آمریکاست نه گفتار و اظهارنظرها.

در هفته‌های گذشته پس از اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اصول‌گرایان دولت حسن روحانی را به تلاش برای گفت‌وگو با آمریکا متهم و او را به همین دلیل سرزنش کردند. خطیب‌زاده  اما اختلاف جناح‌های سیاسی در باره مذاکره با آمریکا را رد کرد و گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران امری حاکمیتی است و این سیاست بر اساس منافع ملی کشور تنظیم و اعلام می شود. ما در سیاست خارجی تک صدا و واحد عمل می کنیم.

او در ادامه خبر کشته شدن چند تن از نظامیان ایران در حملات هوایی اسرائیل در سوریه را هم با بیان این‌که در این‌باره «چیزی نشنیده است و چنین موضوعی تائید نمی‌شود»، رد کرد. خطیب‌زاده همانند دیگر مقام‌های سیاسی و نظامی ارشد حکومت ایران مدعی شد که حضور ایران در سوریه «مستشاری» است و گفت: «اگر کسی بخواهد در این حضور مستشاری خللی ایجاد کند پاسخ کوبنده‌ای می‌گیرد».

پیش از این چهارشنبه ۱۸ نوامبر/۲۸ آبان ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده اسرائیلی «اهداف نظامی» متعلق به سپاه قدس و نیروهای مسلح سوریه را بمباران کرده‌اند. براساس گزارش رسانه‌های اسرائیل در جریان این حمله سه نظامی کشته و چهار تن دیگر مجروح شدند. اسرائیل پیش از این نیز پایگاه‌های نظامی در سوریه که ارتباط با ایران مظنون هستند را هدف حمله قرار داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه اصابت یک راکت به ساختمان سفارت ایران در کابل را هم تائید کرد اما جزئیات بیشتری در این باره بیان نکرد و تنها به این نکته بسنده کرد که «این موضوع در چارچوب روابط ایران و افغانستان در حال پیگیری است». شلیک راکت به افغانستان در یکم آذر جان هشت تن را گرفت.

خطیب‌زاده بازهم خبر ترور نفر دوم القاعده در ایران را هم تکذیب کرد و آن را ساخته رسانه‌ها خواند. رسانه‌های آمریکا هفته گذشته از ترور نفر دوم القاعده در تهران خبر داده بودند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.