ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نفتکش در نزدیکی عربستان سعودی بر اثر انفجار آسیب دید

یک نفتکش با پرچم مالت در نزدیکی بندر الشقیق عربستان سعودی در سواحل دریای سرخ هدف حمله انفجاری قرار گرفت و آسیب دید. عربستان سعودی ایران و حوثی‌های یمن را مسئول دانست.

یک نفتکش با پرچم مالت در دریای سرخ و در نزدیکی عربستان سعودی هدف حمله انفجاری قرار گرفت و آسیب دید. عربستان سعودی این اقدام را تروریستی خواند و ایران و حوثی‌های یمن را مسئول آن دانست.

یک نفتکش در بندر جده عربستان سعودی ـ عکس از Shutterstock

رویترز چهارشنبه ۲۵ نوامبر / ۵ آذر گزارش داد یک نفتکش به نام «ام‌تی ـ اَگرری» با پرچم مالت و تحت هدایت یونان در دریای سرخ و در نزدیکی بندر الشقیق واقع در جنوب غربی عربستان سعودی هدف حمله انفجاری قرار گرفت و آسیب دید.

این نفتکش پس از اتمام تخلیه محموله خود زمانی‌که برای عزیمت آماده می‌شد دچار این سانحه شد.

شرکت تی‌ام‌اس تانکرز که مدیریت نفتکش‌ها را برعهده دارد، گفته است نفتکش «ام‌تی ـ اَگرری» در ارتفاع یک متری از سطح آب مورد هدف قرار گرفته و آسیب جزئی به آن وارد شده است. همچنین این حادثه تلفات و آلودگی به بار نیاورده است.

ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی که در جنگ یمن  شرکت دارد این اقدام را به ایران و حوثی‌های یمن که با دولت این کشور می‌جنگند نسبت داده است.

این ائتلاف از «انهدام قایق بمب‌گذاری شده و خنثی‌کردن اقدامی تروریستی در جنوب دریای سرخ» خبر داده و افزوده است آسیب‌های ناچیز به نفتکش با پرچم مالت بر اثر اصابت ترکش‌های ناشی از این «عملیات تروریستی» بوده است.

یمن از حدود شش سال پیش درگیر جنگ داخلی است. جنگی که با حمله شورشیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به مناطق مختلف این کشور آغاز شد و با ورود عربستان سعودی و امارات متحده عربی به آن، ابعاد فاجعه‌باری به خود گرفت.

آمریکا به‌تازگی اعلام کرد که می‌خواهد حوثی‌ها را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

رویترز اما در روزهای گذشته به نقل از سه منبع آگاه اعلام کرده بود که عربستان سعودی در جریان گفت‌وگوهایی که برخی از طرفین جنگ در یمن انجام داده، تصمیم دارد در ازای اعلام آتش‌بس در یمن، منطقه حائل بی‌طرف با این کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    اگه کار حوثیا باشه دیگه چه تروریستی؟ رسما دارید باهاشون می جنگید وسط جنگ تروریسم معنا نداره! این سعودی ها هم خوب اسکلن ها!