ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حمله اسرائیل به دیرالزور سوریه ۱۹ شبه‌نظامی تیپ زینبیون کشته شدند

این شبه‌نظامیان شیعیان پاکستانی بودند. در همین هفته در حمله دیگری به ابوکمال ۱۴ نفر از تیپ فاطمیون کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد دست‌کم ۱۹ شبه‌نظامی تحت امر سپاه قدس در حمله‌ای که احتمالاً اسرائیل انجام داد کشته شدند. این شبه‌نظامیان شیعیان پاکستانی بودند و به تیپ زینبیون تعلق داشتند.

سوریه، عمق استراتژیک جمهوری اسلامی (عکس: شاتر استاک)

به گزارش خبرگزاری فرانسه این حمله بامداد پنجشنبه ۲۶ نوامبر/ ۶ آذر در استان دیرالزور در غرب ابوکمال انجام شد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید این حمله توسط ارتش اسرائیل انجام شد.

دیده‌بان حقوق بشر که در لندن مستقر است همچنین گزارش داد که سحرگاه یک روز قبل از این حمله، در حمله دیگری در نزدیکی دمشق هشت شبه‌نظامی نزدیک به ایران کشته شدند.

شامگاه شنبه گذشته نیز در حمله هوایی به مقر شبه‌نظامیان تیب فاطمیون سپاه قدس در ابوکمال ۱۴ نفر کشته شدند.

پیش از این گیلاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواسته بود برای اخراج نیروهای نظامی ایران از خاک سوریه اقدام کند.

اسرائیل از آغاز جنگ داخلی سوریه تاکنون صدها حمله هوایی به مواضع ارتش سوریه و سپاه قدس انجام داده است.

اسرائیل از آوریل/ فرودین دو سال پیش تاکنون بارها پایگاه‌های نظامی سپاه قدس در حمص، دیرالزور و دمشق را هدف حملات هوایی خود قرار داده اما در اغلب مواقع مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است.

صبح چهارشنبه ۱۸ نوامبر/۲۸ آبان ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده اسرائیلی «اهداف نظامی» متعلق به سپاه قدس و نیروهای مسلح سوریه را بمباران کرده‌اند. بر این اساس این اهداف شامل چند پایگاه نظامی و مرکز فرماندهی و چند سامانه دفاع موشکی در بلندی‌های جولان و دمشق می‌شوند.

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل اقامتگاه فرماندهان ارشد سپاه قدس در دمشق و همینطور مرکز فرماندهی لشکر هفت نیروهای مسلح سوریه هدف این حملات قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پرهام از تهران

    اسرائیل همینطور می کشد . این جنگ البته با اعلام جنگ خمینی شروع شد. که خودش را علی نامید و پرو علی ای که هفتصد یهودی را با دست خودش سر بلریده. پس اعلام کرد که اسرائيیل باید اط صحنه روزگار حذف شود. و ۴۲ سال است که ایرانمیان دارند هزینه این مزخحرف و این اعلان جنگ را می پردازند. همنین سه ساغعت پیش هم اعلام کردند که محسن فخری زاده دانشمند هستهع ای ایران را ترور کرزدند. این اصلا ترور نیست! جنگ است! جنگی که خمینی لعنت الله و رفسنجانی ملعون و روحانیت شیعه و مداحان و طلاب بیشرف بر ایران تحمیل کردند. آنها بر کف خیابانهای ما نوشتند مرگ بر اسرائيل مرگ بر آمریکا، ۴۲ سال است که پرچم می سوزانند ۴۲ است که در فرودگاهها،هتلها و ایستگاهی ترن دبیرستان و دبستان، مهد کودکها نوشته اند اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود. نوشته اند و حتا ساعتهای شماطه دار را رو به صفر کودک کرده اند تا اسرائیل را نابود کنند. مردم ایران در خواب است. چرا که اولا روسیه و چین و ترکیه در این ماجرا دست داشته اند. روسها و چینی ها و ترکها سر بزنگاه آدرس دقیق به اسرائیلی ها میدهند تا آنها خطا نکنند. آنهاو اسرائیل در بالاترین سطح یعنی حتا آنجاهائی که افرادی الان وانمود میکنند که در پی کشف ماجرا هستند آدم دارند. مهمترین کاری این حکومت ضد بشری و خصوصا ضد ایرانی این بوده و هست که کل اخلاق و شرافت انسانی را در ایران تخریب کند و کرده. برای همین همه ی کسانیکه در این نظام هستند آنسانهای بیشرف و خود فروخته ای هستند که حاضرند خود را به کمترین قیمت بفروشند. یا غیبت شرف البته بساط این خودفروشی فراهم است! این البته پاسخی ست بر بده بستانی که ۴ تروریست را دیروز دادند و یک بیگناه را گرفتند. آن دختر بیگناه که خودشان دعوتش کرده بودند بیاد به تهران و آمد! مثل همین احمد رضا جلالی که مترصدند او را هم با کش و قوس بایک تروریس و شاید اسلدالله اسدی عوضش کنند. من که ساکن تهران هستم از هممیهنان خارج از کشور می خواهم که به ایران نیایند. حکومت اسلامی اینها را به عنوان پول برای خریدن تروریستهایش استفاده می کند. و هم یک گلگی بکنم که بیش از ده ملیون ایرانی در اروپا و آمریکا اگر کاتری بکنند این حکومت هر چه زودتر سرنگون خواهد شد. اما بدبختانه هم در ایرالن و هعم در خارج نزد خارج نشینان رخوت حرف اول را می زند. ما ایرانیان باید قدری از برادران انسانیمان یهودیها بیاموزیم. سرزمین موعود شما ایرانیان ایران است.