ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بلاتکلیفی در شبکه نمایش خانگی: توقف روند صدور مجوز ساخت سریال‌ها

سریال‌هایی که از قبل موافقت اصولی خود را اخذ کرده باشند، اگر فیلمنامه‌های کامل خود را ارائه کنند، در شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی بررسی خواهند شد.

واگذاری مسئولیت صدور مجوز محصولات شبکه نمایش خانگی به سازمان صداوسیما در اواسط شهریورماه امسال و غیر پاسخ‌گو بودن این سازمان در برابر اعمال گزینشی خود برای صدور مجوزها، اعتراضات زیادی را از سوی فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان شبکه نمایش خانگی به‌دنبال داشته است.

به‌دنبال بالا گرفتن انتقادها از بلاتکلیفی موجود در فرآیند تولید سریال برای شبکه نمایش خانگی، سعید رجبی فروتن، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از احتمال تصمیم‌گیری‌های جدید برای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی در هفته‌های آینده خبر داده است.

در ماه‌های گذشته موضوع واگذاری صدور مجوز محصولات شبکه نمایش خانگی به صداوسیما، در رسانه‌های داخلی ایران خبرساز شده است

به‌نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید رجبی فروتن، روز شنبه هشتم آذرماه، ضمن تأیید توقف روند صدور مجوز ساخت برای سریال‌های نمایش خانگی که در دوره معاونت محمد مهدی طباطبایی نژاد در سازمان سینمایی اعمال شده، گفته:

 «آثاری که از قبل موافقت اصولی خود را اخذ کرده بودند، هرکدام که فیلمنامه‌های کامل خود را ارائه کنند، در شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی بررسی می‌شوند که امیدواریم موفق به دریافت پروانه بشوند.»

او با اشاره به تعطیل شدن سینماها در ماه‌های پس از شیوع کرونا در کشور گفته: «به دلیل شرایط حاکم بر سینما و تعطیلی‌های ناخواسته‌ای که به ناوگان سینمایی کشور تحمیل شده است، بسیاری از تهیه‌کننده‌ها و سرمایه‌گذاران تمایل زیادی برای تولید آثار غیر سینمایی از جمله سریال در شبکه نمایش خانگی نشان داده‌اند. در پاسخ به این تقاضاها که کم هم نیستند، در هفته‌های آینده تصمیم‌گیری خواهیم کرد و به اطلاع متقاضیان می‌رسانیم.»

براساس گفته‌های فروتن، در حال حاضر هشت عنوان سریال، «موافقت اصولی دارند» که در صورت تکمیل فیلم‌نامه، صدور پروانه ساخت آن‌ها بررسی خواهد شد.

همچنین در حال حاضر ۱۴ سریال و برنامه در شبکه نمایش خانگی به عنوان آثار غیرسینمایی در حال تولید و گذراندن مراحل پیش‌تولید نهایی هستند و برخی هم به پایان کار رسیده‌اند.

از سوی دیگر، در ماه‌های گذشته موضوع واگذاری صدور مجوز محصولات شبکه نمایش خانگی به صداوسیما، در رسانه‌های داخلی ایران خبرساز شده است.

ایجاد انحصار برای صدور مجوز و پخش تولیدات شبکه نمایش خانگی توسط سازمان صدا و سیما در شهریورماه امسال، سبب شد تا ۱۳ صنف سینمایی با صدور یک بیانیه مشترک، به واگذاری مسئولیت صدور مجوز محصولات شبکه نمایش خانگی به این سازمان اعتراض کنند.

آنها در بیانیه خود سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی که رئیس آن مستقیما از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران انتخاب می‌شود را نهادی «غیر پاسخگو» توصیف و اعلام کرده بودند:

«سپردن سرنوشت این پدیده نوپای تولید و توزیع به سازمانی که خود رقیب آن است تصمیمی اشتباه و غیر قابل جبران خواهد بود.»

در این بیانیه که به امضای انجمن‌های صنفی کارگردانان، تهیه‌کنندگان سینما، فیلم‌نامه‌نویسان و چند تن از بازیگران سرشناس رسیده، آمده بود: «سیاست‌های غیر پاسخگوی صداوسیما بدون شک باعث فرار سرمایه از این صنعت شده و ضرر معیشتی هنگفتی به اهالی سینما وارد خواهد کرد.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.