ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گاردین: ترور در تهران کار اسرائیل هم اگر باشد بدون چراغ سبز کاخ سفید ممکن نبوده است

روزنامه گاردین در سرمقاله امروز نوشته اگر اسرائیل در ترور محسن فخری‌زاده دخیل باشد، این امر بدون چراغ سبز آمریکا ممکن نبوده است.

روزنامه گاردین در سرمقاله ۲۹ نوامبر/ ۹ آذر به نقل از تحلیلگران آمریکا و منطقه خاورمیانه نوشت: اگر اسرائیل در ترور محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران، دخیل باشد، موافقت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را گرفته است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

نویسندگان مقاله با اشاره به ترور قاسم سلیمانی در عراق و تلاش‌های قبلی ترامپ برای حمله نظامی به ایران نوشتند:

«هیچ یک از رهبران اسرائیل و یک فرد بی‌مسئولیت همانند بنیامین نتانیاهو، یک بار هم گامی چنین خطرناک را بدون آنکه با واشنگتن شفاف‌سازی کند، انجام نمی‌دهد.»

در بخش دیگری از این مقاله «احساس ناامیدی ترامپ» از به زانو درآوردن ایران در قالب سیاست‌های فشار حداکثری که در ماه گذشته شدت گرفت، و اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در باره احیاء توافق هسته‌ای و بازگشت به برجام را از دلایل احتمالی دخیل بودن ترامپ در این ماجرا برشمرده شده است.

نویسندگان این اقدام و اقدامات مشابه را تلاش ترامپ برای خنثی کردن برنامه‌های بایدن در باره برجام توصیف کرده و نوشتند:

«اگر ایران اقدام تلافی‌جویانه انجام بدهد، می‌تواند خاورمیانه را به هرج و مرج بکشاند و امیدهای بایدن برای یک شروع دوباره را از بین ببرد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.