ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت شده است

هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی تحت عنوان تسهیلات و با سود ۱۲ درصد به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت شد تا از نوسان قیمتی و افت بیشتر بازار جلوگیری شود.

سرانجام پس از تداوم ریزش شاخص بورس تهران یکی از وعده‌های دولت برای حمایت از بازار سرمایه عملی شده و به گفته محمد‌ابراهیم آقابابایی مبلغ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به «صندوق تثبیت بازار سرمایه» پرداخت شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

محمد ابراهیم آقابابایی، رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه ایران یکشنبه نهم آذر گفت: مبلغ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات و در مرحله نخست برای پنج سال به بورس پرداخت شده است.

به گفته او صندوق توسعه ملی پس از رفع برخی ابهام‌ها و مشکل‌ها این مبلغ را پنجشنبه ششم آذر پرداخت کرده‌ است.

آقابابایی همچنین گفت که مبلغ مذکور با سود ۱۲ درصد پرداخت شده و بازپرداخت آن سالانه است.

او اظهار امیدواری کرد که «در صورت موافقت» به زودی مبالغ جدیدی هم از سوی صندوق توسعه ملی به بورس پرداخت شود. شورای عالی بورس خواستار پرداخت ۱,۵ هزار میلیارد تومان شده بود.

رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در ادامه گفت که این اتفاق می‌تواند برای بازار سرمایه مثبت باشد و در شرایط ضروری، برای افزایش نقدشوندگی و بازارگردانی سهام استفاده شود.

شورای عالی بورس شهریور امسال پیگیری تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس را تصویب کرد. براساس این مصوبه صندوق توسعه ملی مکلف است یک درصد از منابع سالانه خود را به ازای هر سال، نزد بانک عامل در صندوق تثبیت بازار سرمایه به صورت بلندمدت سپرده‌گذاری کند.

این منابع در اختیار صندوق تثبیت بازار که وظیفه نوسان‌گیری و جلوگیری از کاهش قیمت سهام در «شرایط غیرعادی» را عهده‌دار است، قرار می‌گیرد. درصدی از کارمزد معاملات و درآمد سازمان بورس منبع اصلی تامین مالی صندوق تثبیت بازار هستند.

پرداخت یک درصد از صندوق توسعه ملی به بورس براساس مجوزی است که سال ۱۳۹۴ صادر شده اما اجرای آن تا به حال به تاخیر افتاده است.

بورس تهران از شروع سال جاری تا ۲۰ مرداد در مسیر صعودی قرار داشت و شاخص کل آن از حدود ۵۰۸ هزار به ۲ میلیون واحد رسید. اما پس از آن در شیب نزولی قرار گرفت تا حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیز عقب نشست.

شاخص بورس امروز برای دومین روز متوالی صعودی شد، با رشد ۳۶ هزار ۴۲۵ به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی بازگشت و در رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار ایستاد.

براساس اظهارات وزیر اقتصاد دولت در نظر دارد در آذر ماه باقیمانده سهامش در بانک‌های ملت، صادرات و تجارت و دو شرکت بیمه‌ای البرز و اتکایی امین را دربا عنوان «دارا سوم» واگذار کند. پیش از این دولت بخشی از سهامش در این مجموعه و چهار پالایشگاه را از طریق بورس فروخته بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.