ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیسی در واکنش به ترور فخری‌زاده: کسانی از داخل به دشمن سیگنال توطئه می‌دهند

رئیس قوه قضائیه خواهان تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای تعقیب عاملان و آمران ترور محسن فخری‌زاده شد. بودجه سازمان پژوهش و فناوری وزارت دفاع دو برابر افزایش یافت.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه دوشنبه ۱۰ آذر طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه از دادستان کل کشور خواست که با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان قضائی نیروهای مسلح، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کارگروه ویژه‌ای برای تعقیب عاملان و آمران ترور محسن فخری‌زاده تشکیل دهد.

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه

محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع ایران و سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ در آبسرد دماوند ترور شد و همان روز در پی شدت جراحات جان باخت. او پیش از مرگ، ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به عهده داشت. رئیسی در ادامه سخنانش گفت:

«دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در شناسایی و انهدام شبکه نفوذ در جای جای کشور و کسانی که از داخل به دشمن سیگنال توطئه می‌دهند، لحظه‌ای درنگ نکنند. در انجام اقدامات بازدارنده نسبت به دشمن، نباید کوتاهی کرد، چراکه دشمن فقط منطق قدرت را می‌شناسد.»

همزمان، دوشنبه ۱۰ آذر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر سابق دفاع در مراسم خاکسپاری فخری‌زاده گفت:

«دستگاه‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که وی [فخری‌زاده] مورد هدف اقدام تروریستی قرار می‌گیرد و در کدام محل نیز قرار است این عملیات انجام شود، دقیقاً محلی که او به شهادت رسید. آنها می دانستند در این محل قرار است یک عملیات علیه این شهید انجام بگیرد. تقویت‌های لازم در خصوص تیم حفاظت وی نیز صورت گرفته بود اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد که متأسفانه توانستند موفق شوند و او را بعد از ۲۰ سال تلاش به شهادت برسانند.»

خبرگزاری فارس یکشنبه گذشته گزارش داد عملیات ترور فخری‌زاده در آبسرد دماوند «فقط سه دقیقه» طول کشیده و «هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است.»

همزمان با این تحولات امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در مراسم خاکسپاری فخری‌زاده گفت:

«در جلسه روز گذشته بودجه دولت گام مهمی برداشتیم. دیروز تصمیم گرفتیم بودجه سازمان پژوهش و فناوری وزارت دفاع برای سال ۱۴۰۰ را دو برابر افزایش دهیم.»

در واکنش به ترور فخری‌زاده، مجلس شورای اسلامی طرح توقف اجرای پروتکل الحاقی را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.