ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان ولیعهد سابق عربستان سعودی در خطر است

محمد بن نایف، ولیعهد و وزیر کشور سابق عربستان زیر حملات دنباله‌دار و هماهنگ‌شده در شبکه‌های اجتماعی است. وکلای محمد بن نایف هشدار داده اند که حملات حساب‌شده از داخل عربستان جان او را را در خطر قرار داده است.

محمد بن نایف، ولیعهد و وزیر کشور سابق عربستان زیر حملات دنباله‌دار و هماهنگ‌شده در شبکه‌های اجتماعی است. وکلای محمد بن نایف هشدار داده‌اند که حملات حساب‌شده از داخل عربستان جان او را را در خطر قرار داده است.

President Barack Obama meets with Saudi Arabia's Crown Prince Mohammed bin Nayef, center, and Deputy Crown Prince Mohammed bin Salman, Wednesday, May 13, 2015, in the Oval Office of the White House in Washington. Opening two days of talks with Gulf states, President Barack Obama meets with Saudi leaders skeptical of his overtures to Iran. Saudi Arabia and others in the region hope to secure defense commitments from Obama to help them stave off potential Iranian aggression. (AP Photo/Jacquelyn Martin)
محمد بن نایف در کنار بن سلمان، مه ۲۰۱۵/ عکس از AP Photo/Jacquelyn Martin

به گزارش اختصاصی روزنامه گاردین، وکلای ولیعهد سابق عربستان به یوتیوب نامه نوشته و از این شرکت خواسته اند ویدئویی را که ادعا می‌کند محمد بن نایف قصد براندازی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را داشته حذف کند. آنها می‌گویند که این ادعاها جان او را به مخاطره انداخته است. یوتیوب هنوز به این شکایت پاسخی نداده است.

تحقیقات دیگری نیز نشان می‌دهد که حامیان محمد بن سلمان پیش از انتخابات ایالات متحده از طریق بات‌های شبکه‌های اجتماعی شایعه‌ای را در توئیتر منتشر کرده اند که ادعا می‌کند محمد بن نایف در نقشه «دولت پنهان» دموکرات‌ها برای بی‌ثبات کردن خانواده پادشاهی عربستان مشارکت داشته است.

این دو مورد بر شرایط مخاطره‌آمیز محمد بن نایف صحه می‌گذارد. این شخصیت به دولت اوباما و معاون او جو بایدن نزدیک بود. او که پیش‌تر وزارت کشور عربستان سعودی را بر عهده داشت نقش مهمی را در کنترل القاعده در عربستان ایفا کرد.

بن نایف از مارس سال جاری میلادی در حبس خانگی به سر می‌برد. او در سال ۲۰۱۷ از سمت ولیعهدی خلع شد.

در نامه به یوتیوب وکلای ین نایف ادعاها مبنی بر نزدیکی او و بایدن را تکذیب کردند و آن را بخشی از تئوری توطئه درباره بر تلاش او برای براندازی محمد بن سلمان شکل گرفته است.

توئیت‌ها علیه محمد بن نایف دو روز بعد از فراخوان دونالد ترامپ در هفته‌های پایانی کارزار انتخاباتی‌اش برای انتشار نامه‌های هیلاری کلینتون آغاز شد. برخی از این نامه‌های قرار بود نشان دهد که دولت اوباما طرح تضیف خانواده پادشاهی عربستان سعودی را داشته است.

اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که حداقل ۴۰ درصد توئیت‌ها علیه بن نایف «بات‌-مانند» بوده‌اند. این تحقیقات نتیجه‌گیری کرده است که هدف بات‌ها ایجاد یک روایت غلط بوده که به باور عمومی برسد و سپس شبکه‌ها و آژانس‌های خبری را ترغیب کند که آن روایت را پوشش دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.