ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۶۴ دانشمند از سراسر جهان در یک ماراتن یک روزه علمی خواستار آزادی احمدرضا جلالی شدند

دانشمندانی از سراسر جهان با برگزاری یک «ماراتن علمی ۲۴ ساعته» در یوتیوب، از مقام‌های ایران خواستند حکم اعدام احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهش‌گر ایرانی-‌سوئدی را فورا لغو کرده و او را آزاد کنند.

دانشمندانی از سراسر جهان با برگزاری یک «ماراتن علمی ۲۴ ساعته» در یوتیوب، از مقام‌های ایران خواستند تا حکم اعدام احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهش‌گر ایرانی-‌سوئدی را فورا لغو کرده و او را آزاد کنند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

این نشست یک روزه با حضور برخی از سرشناس‌ترین چهره‌های علمی جهان نظیر اوله پیتر اوترسن، رئیس انستیتوی کارولینسکا در استکهلم و پروفسور کارولین پاولز، رئیس دانشگاه ون دو وریجه از بروکسل در حال برگزاری است.

سر ریچارد رابرتز، پژوهشگر ارشد آزمایشگاه‌های زیست شناسی نیوانگلند و برنده‌ جایزه‌ نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال ۱۹۹۳، یکی از برجسته ترین سخنرانان این ماراتن علمی است که پیش‌ از این، امضای بیش از ۱۵۰ نفر از برندگان جایزه صلح نوبل را برای حمایت از احمدرضا جلالی جمع آوری کرده است.

احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی محبوس در زندان اوین روز چهارم آذر در یک تماس تلفنی با همسرش اعلام کرد به‌ یکی از سلول‌های انفرادی اوین منتقل شده و قرار است او را برای اجرای حکم اعدام به زندان رجایی شهر کرج ببرند.

پس از انتشار این خبر اعتراض‌های گسترده‌ای برای متوقف کردن روند اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی شکل گرفت اما خانواده او روز ۱۱ آذر از انتقال این زندانی سیاسی به زندان رجایی‌شهر کرج برای اجرای حکم خبر دادند.

وکیل احمدرضا جلالی روز بعد خبر داد که اجرای حکم اعدام موکلش به تعویق افتاده است.

در روزهای گذشته جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران و اگنس کالامار، گزارشگر ویژه این سازمان در مورد اعدام‌های فراقضایی و خودسرانه، با صدور بیانیه‌ای مشترک از مقام‌های جمهوری اسلامی خواستند هر چه سریع‌تر و «پیش از اینکه دیر شود»، حکم اعدام احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی-‌سوئدی محبوس در زندان اوین را لغو کنند.

دانشمندان هم در سخنرانی امروز خود در این ماراتن یک‌روزه علمی، خواهان برگزاری یک محاکمه عادلانه برای این زندانی دو تابعیتی شده‌اند.

در ماراتن علمی امروز، دانشمندانی از کشورهای نروژ، آمریکا، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، کلمبیا، اتیوپی، فرانسه، یونان، هند، ایرلند، اسرائیل، هلند، نیوزیلند، ایتالیا، پرتغال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سوئد، سوئیس، بریتانیا و آرژانتین حضور داشته یا در آن سخنرانی خواهند کرد.

احمدرضا جلالی، پزشک و استاد دانشگاه، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ به دعوت رسمی دانشگاه تهران به ایران رفت اما نیروهای امنیتی او را دستگیر کردند. عنوان اتهامی او «محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل» است.

این پزشک ایرانی که به تازگی شهروندی سوئد را نیز دریافت کرده، در مهر ماه ۱۳۹۶ یعنی بیش از یک سال پس از بازداشت، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهام «فساد فی الارض از طریق جاسوسی برای دولت متخاصم» به اعدام محکوم شد.

این حکم ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۶ به وکیل او ابلاغ شد و دو ماه بعد، شعبه یک دیوان عالی کشور این حکم را تأیید کرد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.