ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در کابل یک دادستان به قتل رسید، نماینده مجلس هدف حمله قرار گرفت

در دو رویداد جداگانه در افغانستان یک دادستان به قتل رسید و خودرو یک نماینده مجلس هدف بمبگذاری قرار گرفت. توفیق وحدت زنده ماند اما راننده و محافظ او جان باختند.

صبح یکشنبه ۲۳ آذر/ ۱۳ دسامبر در دو حادثه تروریستی جداگانه در کابل سه تن، از جمله یک دادستان کشته شدند. خودرو یک نماینده مجلس نیز هدف حمله قرار گرفت.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

فردوس فرامز سخنگوی پلیس کابل صبح یکشنبه ۲۳ آذر/۱۳ دسامبر کشته شدن یک دادستان در ناحیه هشتم شهر کابل از سوی «تفنگداران ناشناس» را تائید کرد.

سخنگوی پلیس نام دادستان به قتل رسیده را «حبیب‌‎الله» عنوان کرد و گفت که پلیس بررسی‌ها در باره این رویداد را شروع کرده است.

یک هفته قبل- یکشنبه ۱۶ آذر- نیز یک دادستان به نام پامیر در کابل به قتل رسید. امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان مدعی شده است قاتلان پامیر بازداشت شده‌اند.

پلیس کابل همچنین در یک گزارش دیگر از هدف قرار گرفتن خودرو توفیق وحدت، نماینده مجلس ملی افغانستان با یک بمب مغناطیسی خبر داد. براثر این حمله راننده و نگهبان این نماینده مجلس جان باختند و دو تن دیگر زخمی شدند.

توفیق وحدت در واکنش به این رویداد انفجار را به «دشمنان قسم‌خورده مردم افغانستان» نسبت داد.

در افغانستان در شرایطی که رسانه‌ها از توافق طالبان و حکومت بر سر ادامه مذاکره خبر می‌دهند، خشونت‌ها افزایش یافته است. تنها در روز شنبه ۲۲ آذر ۱۰ راکت به کابل شلیک شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.