ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت اعضای یک شبکه ۱۱ نفره وزارت اطلاعات ایران در ترکیه

افراد این شبکه با مدیریت یک قاچاقچی مواد مخدر مخالفان حکومت ایران را می‌کشتند و می‌ربودند. آن‌ها در ربودن رهبر گروه "الاحوازیه" دست داشتند.

یک شبکه تلویزیونی ترکیه اعلام کرد که سازمان اطلاعات این کشور اعضای یک شبکه ۱۱ نفره وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را به اتهام ربودن و کشتن مخالفان حکومت ایران بازداشت کرده است. این شبکه در ربودن رهبر گروه "الحوازیه" دست داشتند.

آدم‌ربایی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران در ترکیه ـ طرح از «زمانه» با استفاده از تصاویر Shutterstock

شبکه تلویزیونی تی‌آر‌تی ترکیه دوشنبه ۱۴ دسامبر / ۲۴ آذر اعلام کرد که «میت»، سازمان اطلاعات ترکیه، اعضای یک شبکه ۱۱ نفره را که با دستگاه‌های اطلاعاتی ایران ارتباط و در «ربودن یا کشتن مخالفان حکومت ایران» دست داشتند، بازداشت کرده است.

براساس گزارش تی‌آر‌تی، این شبکه را یک قاچاقچی مواد مخدر به نام ناجی شریفی زین‌دشتی مدیریت می‌کرد و افراد آن در «ربودن یا کشتن مخالفان حکومت ایران» دست داشته‌اند. از جمله این عملیات ربودن حبیب کعبی (حبیب فرج‌الله چعب) معروف به حبیب أسیود، رهبر گروه معروف به "الحوازیه" (جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز / حرکه النضال العربی‌التحریر الأحواز‎) از خاک ترکیه بود.

خبر ربودن حبیب کعبی در اواخر ماه اکتبر / اوایل آبان امسال انتشار یافت. گروه او متهم به دست داشتن در حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح در اهواز در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ است. در جریان این حمله ۲۵ نفر کشته و حدود ۷۰ نفر زخمی شدند. چندی پس از این عملیات گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت آن را برعهده گرفت.

واشنگتن‌پست نیز روز گذشته، یکشنبه ۱۳ دسامبر / ۲۳ آذر، در گفت‌وگو با یک مقام امنیتی ترکیه نوشته بود که ایران در خاک ترکیه حضور عملیاتی دارد و مخالفان حکومت جمهوری اسلامی را حذف می‌کند یا می‌رباید.

یک مقام امنیتی ترکیه که نامش منتشر نشد به واشنگتن‌پست گفته بود که حبیب کعبی در استانبول با مشارکت یک فرد ایرانی به نام ناجی شریفی زین‌دشتی ربوده شده و از مرز وان به ایران برده شده است.

زین‌دشتی در ۲۰ و چند سالگی از ایران به ترکیه رفته است. پیش از مهاجرت به ترکیه، زین‌دشتی در زندان اوین به جرم حمل و نقل هروئین زندانی بوده است. او سپس از زندان اوین فرار می‌کند به ترکیه رفته و مخبر سازمان‌های امنیتی ایران می‌شود. مقام امنیتی ترکیه به واشنگتن‌پست گفته بود، این فرد همچنان در کار قاچاق مواد مخدر است، دو بار در ترکیه سابقه بازداشت دارد و اکنون به احتمال زیاد در ایران است.

فواد کعبی یکی از دوستان حبیب کعبی نیز به واشنگتن‌پست گفته بود وضعیت مالی حبیب کعبی مناسب نبود و او بدهی زیاد داشت. از این رو زنی به نام «م. صابرین» که مأمور ایران بوده خود را به کعبی نزدیک می‌کند و در دو نوبت برای او ۱۰۰ هزار یورو ارسال می‌کند. گفته می‌شود که این زن همسر سابق حبیب کعبی بوده و در استانبول با او قرار دیدار داشته که در این قرار کعبی ربوده می‌شود و سپس «م. صابرین» هم از ترکیه به ایران می‌رود.

مقام امنیتی ترکیه همچنین گفته بود که سعید کریمیان سرمایه‌دار ایرانی و مدیر گروه رسانه‌ای جِم، در سال ۱۳۹۶ به ضرب گلوله این شبکه ترور شد. ترور سال ۱۳۹۸ مسعود مولوی وردنجانی، از عوامل امنیتی سایبری جمهوری اسلامی که ضد رژیم شده بود و در کانال «جعبه سیاه» در مورد فساد نهادهای قدرت افشاگری می‌کرد هم کار زین‌دشتی و یا نزدیکان او بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دستگیری ۱۱ تن از اعضای یک شبکه جاسوسی جمهوری اسلامی در استانبول توسط سازمان امنیت ترکیه

    دستگیری ۱۱ تن از اعضای یک شبکه جاسوسی جمهوری اسلامی در استانبول توسط سازمان امنیت ترکیه ▪️روزنامه "دیلی صباح" ترکیه روز دوشنبه ۲۴ آذر (۱۴ دسامبر) از دستگیری ۱۱ تن از اعضای یک شبکه جاسوسی ایران در استانبول توسط سازمان امنیت ترکیه "میت" خبر داد. بر اساس این خبر در پی ربوده شدن یک مخالف رژیم ایران در استانبول، سازمان امنیت ترکیه میت وارد عمل شده و ۱۱ نفر را که با یک قاچاقچی مواد مخدر مرتبط با دستگاه‌های امنیتی ایران همکاری می‌کردند، ‌بازداشت کرده است. ▪️رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه "ت ار ت" نیز از عملیات سازمان اطلاعات ترکیه بر علیه باند "ناجی شریف زیندشتی" که اقدام به ربایش مخالفین حکومت ایران می‌کرد خبر داد. ▪️طبق این گزارش هم حبیب اسیود که از ۱۴ سال پیش در سوئد در مهاجرت به سر می‌برده، پس از ورود به ترکیه،‌ ناپدید شد. براساس گفته‌های خبرنگار "ت ار ت" تحقیقات سریع و گسترده میت ترکیه درباره چگونگی ناپدید شدن حبیب اسیود باعث کشف و متلاشی شدن این شبکه آدم‌ربایان وابسته به نهادهای امنیتی ایران شده است. ▪️شواهدی که میت ترکیه به دست آورده نشان می‌دهند که حبیب اسیود از طریق یک قاچاقچی مواد مخدر به نام زیندشتی، که همکار و تحت کنترل دستگاه امنیتی ایران بوده و با سوء استفاده از همسر سابقش (س. صابرین) به دام افتاده است. همسر سابق اسیود با وعده پرداخت ۱۰۰ هزار یورو وام به حبیب، او را به استانبول می‌کشاند. حبیب اسیود روز ۹ اکتبر به آدرسی در "بیلیک‌دوزو" استانبول در نزدیکی یک پمپ‌ بنزین مراجعه می‌کند. در محل قرار او سوار مینی‌بوسی می‌شود که تصور می‌کرده همسر سابقش در آن نشسته است. اما به محض سوارشدن به مینی‌بوس بی‌هوش شده و سپس ربوده می‌شود. ربایندگان که اعضای شبکه زیندشتی بودند او را به شهر وان در شرق ترکیه برده و سپس به ایران منتقل می‌کنند. ▪️در گزارش خبرنگار "ت ار ت" گفته می‌شود که اسیود به دلیل دفاع از حقوق اقلیت عرب در ایران و مسئولیت در رهبری "جنبش مبارزه عربی آزادی‌بخش الاحواز" در کشور سوئد در رصد سازمان اطلاعات ایران قرار گرفته بود. در گزارش اشاره شده است که یازده نفر دستگیر شده شهروند ترکیه هستند. ▪️درباره زیندشتی هم گفته شده است که او در ایران در ارتباط با یک پرونده قاچاق مواد مخدر در سال ۲۰۰۷ به اعدام محكوم شده بود ولی بعدا به تركیه گریخته است. دادستانی عمومی استانبول در سال‌های بعد کیفرخواستی علیه این فرد صادر کرد که او در آن به جرایمی مانند قاچاق مواد مخدر، ایجاد یک سازمان جنایتکار مسلح، آدم‌ربایی و قتل متهم ‌شده بود. به گفته منابع رسانه‌ای ترکیه در حالی که دادستانی عمومی استانبول در سال ۲۰۱۸ برای زیندشتی خواستار اشد مجازات تا حبس ابد شده بود، او یکباره ناپدید و سپس به ایران وارد شد و به فعالیت‌های "جنایتکارانه" خود در ایران ادامه داد. @ordoyekar

  • حجت

    سربازان گمنام امام زمان شامل یک عده قاچاقچی و قاتل و پرستو هستند که همچون مولای چاه نشین‌شان، گریزان از نور و آفتاب و روشنایی هستند. در شبها انسانها را می‌دزدند، می‌کشند و یا قاچاقی از مرزها رد می‌کنند. و این جنایتها را فقط برای گسترانیدن فساد و تباهی در دنیا می‌کنند تا وقتی که سیاهی و تباهی همه جا را فرا گرفت، زمینه ظهور دیو سیاه فراهم شود. امام خامنه‌ای هر شب با این امام چاه نشین در ارتباط و گفتگوست، و دستورات قتل و کشتار را از او می‌گیرد. و روز بعد آن را توسط مزدور و گماشته خود (رئیسی) به اجراء می‌گذارد. سایر گماشتگان، مزدوران، قاتلان و دزدان هم، در مجلس و دولت و سپاه، هر یک به سهم خود موجبات ظهور را فراهم می‌کنند.

  • طاهر

    عجب،از بيست سلگي در تركيه بوده ومحكوم فراري هم بوده وتركيه بيخبر است؟!!! بعد يك فرد سرشناس كه مدير گروه تلويزيوني (جم تي وي) بوده رادر روز روشن در خاك تركيه ترور ميكند ترور ميكند كه تركيه از قاتل و همكارانش بيخبر ميماند!!!(مقايسه بفرماييد با خبر ترور خاشقچي كه تازه وارد تركيه شده بود و با اينكه در محل سفارت عربستان و دور از چشم ناپديد شد و در محيط خيابان يا خانه نبود بلافاصله تركيه با خبرشد و موضوع با خبر رساني موشكي ومداوم جهاني شد) مولوي را هم دو سال بعد همين شخص و تيمش ترور ميكند و با اينكه از سوابق و عملياتي كه قبلاً انجام داده بود مطلع بودند، آزاد و رها از هر محدويتي باز هم بكارش ادامه ميدهد، شايد قبل از اسيوند هم ماموريت برگرداندن بسياري از افراد را به ايران انجام داده كه تركيه اگر بخواهد به آنها هم اشاره كند ديگر خيلي لوث ميشود،اينجا است كه بايد بگويم تيم مجهز وكاربلد بن سلمان انگشت كوچك زيندشتي و همكارانش نبوده اند،يا بوده اند ولي آزادي عملي از جانب ميت نداشته اند و ناداني كرده بودند.

  • اراز اراز

    پس سربازان امان زمان حکومت اسلامی فارس ها همین قاچاقچی های مواد مخدر بودند :) دیگر صد در صد روابط ترکیه با ایران مثل سابق نخواهد بود و این تازه اول کار است