ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شاخه آلمانی انجمن جهانی قلم خواستار تغییر نام خیابان سفارت ایران در برلین به نام روح‌الله زم شد

در طرح پیشنهادی شاخه آلمانی انجمن جهانی قلم از سنای برلین خواسته شده تا بخشی از بلوار Podbielskiallee در برلین که سفارت جمهوری اسلامی در آن قرار دارد به نام روح‌الله زم نام‌گذاری شود.

شاخه آلمانی انجمن جهانی قلم مستقر در شهر دارمشتات در کشور آلمان، ضمن ابراز تأسف از اعدام روح‌الله زم، زندانی سیاسی و مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، خواستار تغییر نام خیابانی که سفارت جمهوری اسلامی در آن قرار دارد، به روح‌الله زم شد؛ با این هدف که نام روح‌الله زم بر روی تمامی نامه‌ها و مرسولاتی قرار گیرد که به نشانی سفارت جمهوری اسلامی در آلمان فرستاده می‌شوند. حرکت و تلاشی علیه فراموشی.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

لیندر سوکوف، معاون انجمن قلم آلمان گفته است:

«از سنای برلین تقاضا می‌کنیم هر چه زودتر در این زمینه تصمیم بگیرد تا هر نامه‌ای و پیامی برای سفارت جمهوری اسلامی، نام روح‌الله زم بر آن باشد و این جنایت فجیع فراموش نشود.»

در طرح پیشنهادی شاخه آلمانی انجمن جهانی قلم از سنای برلین خواسته شده تا بخشی از بلوار Podbielskiallee در برلین که سفارت جمهوری اسلامی در آن قرار دارد به نام روح‌الله زم نام‌گذاری شود.

روح‌الله زم متولد پنجم مرداد ۱۳۵۷ در تهران و فرزند محمدعلی زم، از روحانیون نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی، روز ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در شرایطی نامشخص از عراق ربوده و به ایران برده شد.

این زندانی سیاسی در یک روند ناعادلانه دادرسی به اعدام محکوم شد و پس از پخش اعترافات اجباری‌اش در تلویزیون دولتی ایران، در سحرگاه روز ۲۲ آذرماه در شرایطی که حتی از تأیید حکم اعدام خود خبر نداشت، به دار آویخته شد.

اجرای حکم اعدام روح‌الله زم موجی از محکومیت‌های جهانی را به ‌دنبال داشت:

همزمان با درخواست شاخه آلمانی انجمن جهانی قلم برای تغییر نام خیابانی در برلین که سفارت ایران در آن قرار دارد، محمدعلی زم، پدر این زندانی سیاسی در پستی که روز سه‌شنبه ۲۵ آذر در صفحه اینستاگرام او منتشر شد، به تغییر نام روح‌الله زم به نیما در اولین اطلاعیه رسمی قوه قضاییه درباره اعدام او اعتراض کرده و نوشته است:

«مطابق ماده ٤٠ قانون ثبت احوال كشور، تغيير اسامی كوچک و بزرگ هر فردی‌ صرفاً از طريق طی فرآیند ذكر شده در این ماده و از طريق اين سازمان امكان‌پذير می‌گردد. از سویی رویه حاکم بر دستگاه‌های حقوقی و قانونی کشوری و لشگری چنین است که هیچ‌وقت اسم مستعار کسی را جایگزین نام شناسنامه‌ای فرد نمی‌کنند! یعنی شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، لایحه قضایی، فیش حقوقی، مراحل گزینشی و استخدامی، ثبت‌نام‌های زيارتی، يارانه‌ای، امور بانكی و ... باید مستند به اسم شناسنامه‌ای افراد انجام پذيرد و در ماده مزبور نام هر كس به‌ منزله هويت و دستكاری غيرقانونی در اسم كسی بسانِ دستكاری در هويت اوست! در رسیدگی به پرونده قضایی آقای روح‌الله زم در همه مراحل قانونی از تهیه و قرائت کیفرخواست، خطابات قاضی در همه جلسات دادگاه که گزیده آنها از سیمای ملی پخش می‌گرديد، در حکم اعدام دادگاه بدوی، ديوان عالی و اعلام تأیید آن توسط سخنگوی قوه در مورخ ٩٩/٩/١٨ تماماً با ذكر نام اصلی متهم، يعنی «روح الله»! انجام گرفته است، در واقع نام هر كسی صرف‌نظر از آنکه هويت اوست، بلكه يک حق خانوادگی او هم هست.»

او از ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه پرسیده است که در نخستین اطلاعیه صادره رسمی قوه قضاییه پس از اعدام روح‌الله زم، «چگونه و مستند به چه قانون یا اراده فراقانونی‌ای»، نام روح‌الله به «نیما» تغییر داده شده است؟ 

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران روز یک‌شنبه ۲۳ آذر با انتشار اطلاعیه‌ای به دنبال اعدام روح‌الله زم اعلام کرد:

«به منظور تبیین ابعاد جرایم ارتکابی نیما زم برای پدر محترم وی، جلسه‌ای باحضور نمایندگان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و قاضی پرونده تشکیل گردیده است.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.