ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مستند «نان مقدس» راوی رنج کولبران

فیلم مستند «نان مقدس» ساخته زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه کنندگی تورج اصلانی در سی و سومین دوره جشنواره ایدفا در آمستردام به نمایش درآمد. این فیلم که به زندگی کولبران در کردستان پرداخته در بخش رقابتی مستندهای نیمه‌بلند جشنواره ایدفا حضور داشت.

فیلم مستند «نان مقدس» ساخته زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی  در سی و سومین دوره جشنواره ایدفا در آمستردام به نمایش درآمد. این فیلم که به زندگی کولبران در کردستان پرداخته در بخش رقابتی مستندهای نیمه‌بلند جشنواره ایدفا حضور داشت. 

در این مستند گروه فیلم‌برداری به مدت ۹ سال چند مرد کولبر و یک زن را دنبال کرده و اثرات این کار پرمخاطره و سنگین را بر زندگی آنها ثبت کرده‌اند. در این فیلم گروهی از کولبران در حالی که نمی‌توانند جلوی اشک‌هایشان را بگیرند تجربه‌های تلخشان را با مخاطب در میان می‌گذارند. بسیاری از آنها هنگام گذر از مسیرهای صعب‌العبور دچار حوادثی می‌شوند که می‌توان به مواردی مانند سقوط از کوه، انفجار مین‌های به جای مانده از جنگ ایران و عراق، سرمازدگی، گرفتار شدن در بهمن و شلیک مستقیم نیروهای انتظامی مرزبانی و سپاه پاسداران اشاره کرد.

درباره این فیلم و مصائب کولبران با فرزاد صیفی‌کاران، روزنامه نگار آشنا به مسائل کردستان گفت‌و‌گو کرده‌‌ایم.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

فرزاد صیفی‌کاران به زمانه می‌گوید که معضل کولبری در سال‌های اخیر چنان بزرگ و برجسته شده که حالا برای بخش بزرگی از مردم ساکن در جغرافیای خارج از استان‌های مرزی ایران نیز موضوعی آشناست.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.