ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین منکر مسموم کردن ناوالنی، از مخالفان خود، به دست عوامل امنیتی شد

رئیس جمهوری روسیه گفت «ناوالنی آنقدر مهم نیست که لازم باشد هدف حمله مأموران امنیتی سرویس امنیت فدرال روسیه قرار گیرد.»

رئیس جمهوری روسیه گزارش‌ها مبنی بر آنکه سرویس امنیت فدرال روسیه آلکسی ناوالنی را با گاز اعصاب مسموم کرده‌اند تکذیب کرد.

الکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف پوتین

به گزارش خبرگزاری آلمان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پنجشنبه ۱۷ دسامبر/ ۲۷ آذر در بخشی از نشست خبری سالانه کرملین گفت:

«این یک ترفند برای حمله به رهبری روسیه است. ناوالنی آنقدر مهم نیست که لازم باشد هدف حمله مأموران امنیتی سرویس امنیت فدرال روسیه قرار گیرد.»

ناوالنی ۴۴ ساله ۳۰ مرداد / ۲۰ اوت در پرواز از مسکو به تامسک سیبری بدون هیچ‌گونه پیش‌زمینه‌ای بیمار شد، به بیمارستانی در اومسک انتقال یافت و به اغما فرورفت. نزدیکان و همکاران ناوالنی ادعا کردند که او در طی پرواز فقط یک لیوان چای نوشیده و احتمال دادند که چای مسموم بوده است.

در بیمارستانی در سیبری مقامات بهداشتی اعلام کردند که آزمایش‌های لازم را انجام داده‌اند و هیچ نشانه‌ای از مسمومیت در بدن او نیافته‌اند و تنها در ادرار ناوالنی کافئین و الکل یافت شده است. این سیاستمدار مخالف پوتین سپس اوت/ شهریور سال جاری به آلمان منتقل شد و در بیمارستان شاریته برلین تحت درمان قرار گرفت.

کارشناسان اعلام کردند که ناوالنی با سم اعصاب از نوع نوویچوک مسموم شده است. این سم تنها در آزمایشگاه‌های دولتی قابل تولید است. آلمان، سوئد و فرانسه تأیید کردند که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده و خواهان توضیح روسیه در این‌باره شدند. روسیه اما اتهامات مربوط به دست داشتن در این اقدام را رد کرده بود.

اشپیگل آلمان، سی ان ان آمریکا و بلینگ‌کت که به روزنامه‌نگاری تحقیقی اختصاص دارد در گزارشی اعلام کردند که مأموران سرویس امنیت فدرال روسیه الکسی ناوالنی را با گاز نوویچوک مسموم کرده‌‌اند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی در همان زمان که ناولنی در شاریته برلین تحت درمان بود اعلام کرد:

«هر گونه مسموم‌کردن هر فردی از طریق استفاده از نوعی گاز اعصاب، استفاده از سلاح‌های شیمیایی محسوب می‌شود. چنین اتهامی بسیار نگران‌کننده است.»

سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روس و جولیا دخترش نیز اسفند ۱۳۹۶ (مارس ۲۰۱۸) با سم مشابهی در بریتانیا مسموم شدند. این رویداد به تیرگی موقت روابط لندن و مسکو منجر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    کشورهای غربی با فروپاشی شوروی چنان به وجد و خوشحالی درآمدند که خوشحال بودنشان به خواب خرگوشی فرو رفتند که بله دشمن دیرینه شان محو شد و آنچه ازآن برجا ماند دیگر چنین وچنان نخواهد کرد وروس ها که ستون های حکومت شوروی را دراختیارداشتند دمکرات شده اند وخطری ازجانب آنها دیگروجود ندارد ..بله خواب خرگوشی بود که مدتی است آزآن بیدارشده اند و وواقعیت تلخ را که تقدیم شده ومیشود وخواهد شد که بله حکومت شوروی به شکل دیگری بمراتب زیرک تر و خطرناک تر ظاهرشده است ...پوتین کارمند ارشد کا گ ب بوده است و با همان شیوه های مرسوم درحکومت شوروی سابق درامریکا واروپا و درتمام کشورها برعلیه مخالفان اقدام می کند...حکومت جدید شوروی کشورهائی که به هزینه داشتن و نداشتن تولیدات همچون وزنه هائی برای تحرک اهداف روس ها بوده اند در حکومت سابق شوروی بوده اند جدا کرده است ..ودرحقیقت تهدیدهای مدرنیزه شدهحکومت شوروی جدید با پوتین چه دراستعمارگر کردن و وابسته کردن کشورها همچون ایران و عراق و سوریه ولیبی وحتی ترکیه بوده است بسیارمخرب تر وعملی ترازآن درحکومت شوروی سابق است ...ترامپ با تمامی تشرزدن هایش به چین و حکومت حیون الله وونزوئلا جرات نکرد جمله ای برعلیه پوتین و روس ها بگوید ...تابهال دیده اید و یا شنیده اید و یا خوانده اید که روسیه برای یک بارهم شده جرمی را مرتکب شده است بپذیرد ؟ حکومت روس ها همچون حکومت حیون الله ...فقط انکارمی کنند ....رد می کنند ...حقیقت ندارد ....واگرسمبه پرزورشود تو می کنند...