ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هوای کلانشهر تهران در وضعیت قرمز: احتمال ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد

هوای کلانشهر تهران در وضعیت

هوای کلانشهر تهران در وضعیت قرمز قرار دارد. آلودگی هوا به شکل چشمگیری تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد. رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت از مردم خواست پنجره محل سکونت خود را هر یک ساعت حداکثر ۵ دقیقه جهت تهویه هوا باز و بسته کنند.

تصویری از خودروهای آلاینده در تهران
آلودگی هوای تهران همزمان با اوج‌گیری دوباره کرونا ــ عکس: همشهری

 عباس شاهسونی، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:

«کیفیت هوای کلانشهر تهران در وضعیت قرمز قرار دارد. بر این اساس عموم مردم به‌خصوص گروه‌های حساس از تردد غیرضرور در سطح شهر اجتناب کنند.»

بر اساس مطالعاتی که تا به امروز صورت گرفته و بر مبنای تحلیل داده‌های موجود، شواهد قانع کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد آلودگی هوا به شکل چشمگیری تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ و مراجعه به بیمارستان و مرگ‌ومیرها در اثر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

به طور متوسط میزان ابتلای افرادی که طی دوره زمانی طولانی در معرض ذرات آلوده  در هوا و ریزآلاینده‌ها قرار گرفته‌اند ۱۰ درصد و تعداد موارد مرگ این دسته ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در ادامه مصاحبه یا ایسنا افزود:

«با توجه به پایداری هوا همچنین ارتباط  افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون و از طرفی با وجود میزان ابتلا و مرگ ناشی از  کووید ۱۹، از عموم مردم به‌خصوص گروه‌های حساس شامل بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم درخواست می‌شود که تا حد امکان از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.»

شاهسونی از مردم خواست پنجره محل سکونت خود را هر یک ساعت حداکثر ۵ دقیقه جهت تهویه هوا باز و بسته کنند. تنها با گردش هوای درون به بیرون و تهویه به موقع فضاهای مسکونی می‌توان احتمال ابتلا به کووید-۱۹ در منزل را تا حدی کاهش داد.

روز گذشته ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اعلام کرد روند ابتلا به کووید- ۱۹ در پایتخت که در اثر محدودیت‌‌ها کاهش یافته بود اکنون ثابت شده و دیگر نزولی نیست. این احتمال وجود دارد که بعد از شب یلدا اوضاع مجدداً از کنترل خارج شود.  

از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در ایران بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌‌‌اند. ویروس همچنان در کشور در حال چرخش است و بر اساس آمارهای رسمی روزانه دست‌کم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.