ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیانیه بیش از ۱۳۰۰نفر از فعالان سیاسی و مدنی در محکومیت حکم زندان کیوان صمیمی

به‌دنبال بازداشت و زندانی شدن کیوان صمیمی، نویسنده، روزنامه‌نگار و عضو شورای فعالان ملی-‌مذهبی ایران، بیش از ۱۳۰۰ نفر از فعالان سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای با انتقاد از صدور حکم حبس برای این فعال سیاسی، خواستار آزادی او شدند.

به‌دنبال بازداشت و زندانی شدن کیوان صمیمی، نویسنده، روزنامه‌نگار و عضو شورای فعالان ملی-‌مذهبی ایران، بیش از ۱۳۰۰ نفر از فعالان سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای با انتقاد از صدور حکم حبس برای این فعال سیاسی، خواستار آزادی او شدند.

کیوان صمیمی

کیوان صمیمی که پیش‌تر و در ۱۱ اردیبهشت‌ ۱۳۹۸، به‌دلیل شرکت در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت شده بود، ابتدا در دادگاه انقلاب تهران و سپس در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست احمد زرگر بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

او از روز ۱۷ آذر ماه پس از حضور در دادسرای اوین، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

در بیانیه‌ای که فعال مدنی و سیاسی در حمایت از صمیمی منتشر کرده‌اند، آمده: 

«در هیاهوی بحران‌های معیشت، جمهوریت و سرکوب گسترده‌ی مردم، بار دیگر حاکمان، کیوان صمیمی عزیز و شریف را برای چندمین مرتبه در طول زندگی پربارش و این ‌بار در ۷۲ سالگی، محبوس کرده‌اند. حکومت که هرگونه تجمع مستقل، مردمی و تحول‌خواهانه‌ای را برنتابیده، کیوان صمیمی را به بهانه‌ی همراهی با کارگران در تجمع روز کارگر سال ۹۸، به سه سال حبس ظالمانه محکوم نموده است.»

در ادامه این بیانیه آمده: «[کیوان صمیمی] شخصیتی است که در طول زندگی‌اش دوشادوش نیروهای مدنی و جنبش‌های اجتماعی همکاری و فعالیت داشته است و با مسیر ناهموار و پرخطر رسیدن به آرمان‌های آزادی و عدالت آشنا است؛ اما شهادت می‌دهد که انسان بایستی در زندگی خود، لحظه‌ای از مبارزه دست نکشیده و هرگز در راه آرمان‌هایش تسلیم خستگی و ناامیدی نشود.»

امضاکنندگان این بیانیه احکام صادر شده توسط قوه قضاییه ایران علیه فعالان سیاسی و مدنی از جمله کیوان صمیمی را «غیرمشروع و فاقد وجهه‌ی مردمی» توصیف کرده و خواستار آزادی هر چه سریع‌تر این زندانی سیاسی شده‌اند.

۱۳۰۰ فعال مدنی و سیاسی همچنین با اشاره به وضعیت سلامتی کیوان صمیمی در این شرایط سنی در حبس، اعلام کرده‌اند «مسئولیت هر اتفاق ناگواری به عهده حکومت خواهد بود.»

صمیمی که در سال‌های پیش از انقلاب هم دست‌کم دو بار توسط مأموران امنیتی ساواک بازداشت شده و به زندان افتاده، پس از انقلاب نیز به موازات کار مطبوعاتی به عضویت شورای فعالان ملی-مذهبی ایران در‌آمد و طی دهه‌های گذشته، فعالیت‌های خود را در زمینه‌ حقوق بشر، همراهی و پشتیبانی از جریانات دانشجویی، ارتباط با سایر منتقدان و دگراندیشان از جمله جبهه ملی و گروه‌های مارکسیستی و دفاع از حقوق زنان و اقوام و اقلیت‌ها ادامه داد.

او عضویت در شورای ملی صلح، کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه، کمیته حمایت از حقوق شهروندی و همچنین کمیته دفاع از حق تحصیل را در کارنامه دارد.

کیوان صمیمی همچنین به همراه فاران حسامی، حکیمه شکری و مسعود و خسرو کردپور، به‌ عنوان برندگان دومین دوره جایزه حقوق‌‌ بشری «رها» معرفی شدند. نهاد غیر‌دولتی اتریشی «سودویند»، در قالب پروژه «همه حقوق بشر برای همه در ایران»، جایزه ر‌ها را برای نکوداشت کنشگران حقوق بشر در ایران در نظر گرفته است.

کیوان صمیمی اما سردبیری ماهنامه «ایران فردا» و مدیرمسئولی نشریه توقیف شده «نامه» را هم در کارنامه دارد.

در روزهای گذشته صدها نفر کاربران توئیتر از جمله شماری از روزنامه‌نگاران، فعالان کارگری و دانشجویی در داخل و خارج از کشور با انتشار ده‌ها هزار توئیت، با هشتگ‌های «#یک_عمر_مقاومت» و «#کیوان_صمیمی»، سال‌ها تلاش و مبارزه این زندانی سیاسی علیه استبداد را گرامی داشتند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.