ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صادق لاریحانی: خرید واکسن کرونا را به لوایح FATF ربط ندهید

صادق لاریجانی اعلام کرد که به دستور خامنه‌ای بررسی لوایح گروه ویژه اقدام مالی بار دیگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد، اما همه باید به نتیجه این بررسی تمکین کنند.

خامنه‌ای به درخواست روحانی دستور بررسی لوایح کارگروه ویژه اقدام مالی را داده بود و علی مطهری گفته بود به‌دلیل عدم تصویب این لوایح سهمیه ایران از واکسن کرونا باطل شد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید بررسی مجدد این لوایح آغاز شد و همه باید به نتیجه آن تمکین کنند. او گفت خرید واکسن کرونا را به لوایح FATF ربط ندهید.

صادق لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

صادق لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که براساس دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و در پی درخواست حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، بررسی لوایح کار گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد و نخستین جلسه مشترک کمیسیون‌های مرتبط با این موضوع روز سه‌شنبه دوم دی‌ماه در مجمع تشخیص برگزار شد و این جلسات تا دستیابی به نتیجه نهایی ادامه خواهد یافت.

صادق لاریجانی گفت:

«اعضای مجمع فارغ از فضاسازی‌های مختلف از سوی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و در جهت مصالح و منافع مردم و کشور آن را بررسی خواهند کرد.»

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ۲۰ آذر از درخواست روحانی از خامنه‌ای برای بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع خبر داد.

حسن روحانی روز چهارشنبه به آغاز بررسی مجدد این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت:

«یکی از راه‌های مبارزه با فساد همان چهار لایحه‌ای بود که دو تای آن تصویب شد و در دو تای دیگر دستور رهبری راه‌گشاست. بهترین راه برای مبارزه با فساد تصویب لوایح معروف به FATF است؛ البته ممکن است بعضی‌ها خوش‌شان نیاید.»

لوایح چهارگانه‌ کارگروه ویژه مالی، لایحه الحاق به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو)، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) است. در سال‌های گذشته دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم تصویب شد و سرنوشت دو لایحه مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) و الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) همچنان ناروشن است.

اگر حتی جو بایدن، رئیس جمهوری آینده آمریکا بخشی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو کند، تا زمانی که ارتباط ایران با شبکه سوئیفت برقرار نشود و ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی نپیوندد، رفع تحریم‌ها سبب گشایش اقتصادی نمی‌شود.

بهمن ماه‌ سال گذشته، با به پایان رسیدن مهلت قانونی یک ساله مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی مصوبه پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)، پرونده بررسی این لایحه به‌عنوان یکی از لایحه‌های درخواستی کارگروه ویژه اقدام مالی در مجمع بسته شد.

علی مطهری، نایب‌رئيس پیشین مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲ دی در توییتر نوشت جمهوری اسلامی به دلیل قرار داشتن در فهرست سیاه کارگروه ویژه مالی نتوانسته است ۵۰ میلیون دلار هزینه واکسن کرونا را پرداخت کند و این باعث باطل شدن سهمیه ایران از این واکسن در سازمان جهانی بهداشت شده است.

صادق لاریجانی بدون نام بردن از مطهری گفت:

«به همه گروه‌های سیاسی و کسانی که نگران این موضوع هستند نیز توصیه می‌کنیم ضمن پرهیز از فضاسازی‌های خاص و ربط دادن مسائلی همچون واکسن کرونا به این موضوع، یاری‌گر مجمع در بررسی این لوایح در فضایی کارشناسی و به دور از هیاهوهای رسانه‌ای باشند و اجازه دهند که مجمع بر اساس وظیفه خود تمام جوانب قضیه از جمله مصالح اقتصادی و امنیتی را بررسی و نتیجه را اعلام کند.»

لاریجانی افزود:

«پس از اعلام نتیجه بررسی این لوایح از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام چه آن‌ها که نتیجه را قبول دارند و چه آن‌ها که آن را قبول ندارند باید نسبت به مصوبه مجمع تمکین کنند.»

به‌گفته او، مجمع تشخیص در بررسی مجدد لوایح «گزارش‌های مختلف، تحولات یک‌ساله اخیر و دیگر جوانب این مسئله» را در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • موسیو مترجم

    ترجمه به زبان فارسی: حالا اگر با پول قاچاق و شستشویی شده واکسین خریدید که چندان گناه ی نیست. نیت برادران قاچاقچی خیر است!