ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی دولت از صدور مجوز خرید واکسن کرونا خبر داد

در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی در روزهای گذشته از مشکلات برای تأمین بودجه خرید واکسن کرونا و انتقال ارز به خارج سخن می‌گفتند، امروز سخنگوی دولت از صدور مجوز انتقال پول برای خرید واکسن کرونا توسط بانک مرکزی خبر داد.

در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی در روزهای گذشته از مشکلات برای تأمین بودجه خرید واکسن کرونا و انتقال ارز به خارج سخن می‌گفتند، امروز سخنگوی دولت از صدور مجوز انتقال پول برای خرید واکسن کرونا توسط بانک مرکزی خبر داد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت

شامگاه پنج‌شنبه چهارم دی، علی ربیعی، سخنگوی دولت طی توییتی در حساب کاربری خود از صدور مجوز خرید واکسن کرونا خبر داد.

ربیعی نوشت:

«بالاخره پیگیری دولت، به خصوص تلاش بی‌وقفه بانک مرکزی به ثمر نشست و یک بامداد پنج‌شنبه، مجوز انتقال پول برای خرید واکسن کرونا از طریق یک بانک صادر شد. در این مرحله دویست میلیون یورو اختصاص یافته وبانک مرکزی به هر میزان که لازم باشد منابع ارزی برای خرید واکسن کرونا را تأمین می‌کند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

علی ربیعی بدون این‌که به چگونگی تأمین اعتبارات لازم برای خرید واکسن و حل مشکل انتقال ارز به خارج از کشور اشاره کند، در ادامه نوشت:

دولت از اولین روزها و هفته‌های شیوع کووید-۱۹ راهبرد تولید و خرید واکسن را در دستور کار خود داشت و به رغم موانع متعدد ضمن حمایت از تولید داخلی، برای خرید از خارج و از را‌‌ها و منابع مختلف تلاش کرد. امروز در هر دو زمینه، به موفقیت‌های امیدبخشی رسیده‌ایم. در دفاع از معیشت و سلامت مردم کوتاه نخواهیم آمد و اطمینان داریم که فشار حداکثری و تحریم در برابر اراده مردم و همت دولت به زانو خواهد افتاد.»

عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی نیز امروز از حل مشکل خرید واکسن کرونا خبر داده بود:

«دستور پرداخت وجه خرید این واکسن بامداد امروز (پنج‌شنبه) صادر شد. هماهنگی لازم با وزارت بهداشت در این خصوص انجام شده و مردم مطمئن باشند که خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام می‌شود.»

سخنگوی دولت و رییس بانک مرکزی در حالی به صورت غیرمنتظره از حل مشکل صدور مجوز برای واکسن کرونا سخن می‌گویند که در روزهای گذشته، برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی به دلیل تحریم‌ها از ناتوانی درباره واکسن کرونا سخن گفته بودند.

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، جمعه ۲۸ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به مشکلات ساختاری برای تأمین منابع ارزی جهت خرید و واردات واکسن کرونا گفته بود:

«تا این لحظه نتوانسته‌ایم منابع ارزی لازم برای خرید واکسن کرونا را تأمین و این پول را به خارج از کشور منتقل کنیم و احتمال دارد که همانند مشکلی که در مورد واکسن آنفلوآنزا داشتیم به طوری که پول تهیه این واکسن را تأمین و به خارج از کشور منتقل کنیم اما نتوانستیم واکسن آنفلوآنزا را وارد کنیم؛ هم اکنون نیز احتمال می‌رود که برای تهیه واکسن کرونا نیز با این مشکل روبه‌رو شویم بنابراین تمام امید ما تولید واکسن کرونا در داخل کشور است.»

پیش‌تر پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری نیز دست‌یابی ایران به واکسن خارجی را بعید دانسته بود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهزاد

    خوب الحمدلله ، مشخص شد دوستان بالاخره بر سر مقدار کمیسیونی که از بابت خرید واکسن گیرشون میاد به توافق رسیده اند. مبارکه.