ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسرائیل به اهداف حماس در غزه

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد هواپیماهای نیروهای دفاعی اسرائیل به اهداف حماس از جمله سایت تولید موشک، زیرساخت های زیرزمینی و یک پایگاه نظامی حمله کردند.


اسرائیل در واکنش به موشک‌های شلیک شده از نوار غزه به اسرائیل، اوایل صبح شنبه، ۲۶ دسامبر به اهداف گروه حماس در غزه حمله کرد.

دود ناشی از حملات در غزه، عکس از AFP

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد هواپیماهای نیروهای دفاعی اسرائیل به اهداف حماس از جمله سایت تولید موشک، زیرساخت های زیرزمینی و یک پایگاه نظامی حمله کردند.

در بیانیه آمده است: «این حمله در پاسخ به موشک‌های شلیک شده از نوار غزه به خاک اسرائیل انجام شد. حماس مسئول همه اقدامات در نوار غزه است و اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان اسرائیلی پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.»

اسرائیل حماس را یک گروه تروریستی می‌داند.

خبرگزاری شهاب وابسته به حماس اعلام کرده که این حملات در قسمت مرکزی نوار غزه بوده است.

پیش از این دو موشک شلیک شده از غزه توسط سیستم ضد موشکی گنبد آهنین سرنگون شده بود. گزارشی از خسارت این حملات گزارش نشده است.

ارتش اسرائیل تأیید کرده که گلوله های شلیک شده به اسرائیل توسط سربازانی که سیستم دفاع هوایی را کنترل می کنند، رهگیری می‌شود.

آژیرهای هشدار دهنده موشک های ورودی در چندین شهرک جنوبی اسرائیل در نزدیکی غزه به صدا درآمد و ساکنان را به پناهگاه ها فرستاد.

ماه گذشته، دو موشک شلیک شده از غزه به مناطق آزاد در امتداد ساحل اصابت کرد - یکی در نزدیکی شهر اشدود و دیگری در ساحل پالماچیم ،جنوب تل آویو اما خسارت قابل توجهی وارد نکرد.

سربازان اسرائیلی با استفاده از از سیستم پدافند هوایی گنبد آهنین سعی کردند به موشک شلیک شده به سمت ساحل پالماچیم شلیک کنند. آنها حداقل دو موشک رهگیر به سمت گلوله شلیک کردند اما نتوانستند آن را پایین بیاورند. تکه های یک موشک رهگیر در شهر بات یام فرود آمد و خسارتی جزئی وارد کرد.

از زمان کنترل غزه از سوی در سال ۲۰۰۷، ده ها تبادل آتش بین اسرائیل و حماس صورت گرفته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پورشاسب

    شما که همش کامنتهای منا حذف میکنید میشه بگید دینتون چی هست حالا ممکنه بگید دین شخصی هست اصلا و ابدا چنین چیزی نیست ما خر بودیم باور میکردیم

  • پورشاسب

    محض اطلاع به نقل از تایمز اسرائیل ۶ یا ۷ شبه نظامی ایرانی هم کشته احتمالی به سوریه هم بوده باری خوبه ما هم برویم و کوک آخر را بزنیم و دقیقن کار را تمام کنیم کل دفتر و دستک ج.ا را آتش بزنیم مشابه ۹۸ و قدرتی ۱۰۰۰ برابر به امید اون روز که انگار خیلی نزدیکه و انگار اینبار باید در خیابان باشین