ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو هیات رئیسه مجلس: بودجه ۱۴۰۰ سیاسی بسته شده است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از مخالفت جدی نمایندگان در هفت حوزه با لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در جریان جلسه غیر علنی مجلس خبر داد و تاکید کرد نمایندگان معتقدند لایحه بودجه «سیاسی» بسته شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از مخالفت جدی نمایندگان در هفت حوزه با لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در جریان جلسه غیر علنی مجلس خبر داد و تأکید کرد نمایندگان معتقدند لایحه بودجه «سیاسی» بسته شده است.

علیرضا سلیمیُ نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی

علیرضا سلیمی نماینده محلات و عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، دوشنبه هشتم دی در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در جریان جلسه غیرعلنی مجلس و مخالفت نمایندگان با کلیات طرح بودجه در هفت حوزه خبر داد.

به گفته علیرضا سلیمی این هفت حوزه عبارتند از: ۱- رابطه مالی دولت و نفت ۲- هدفمندی یارانه‌ها ۳- مالیات‌ها ۴- تراز عملیاتی بودجه ۵- بدهی‌های دولت ۶- رابطه مالی دولت و صندوق توسعه و ۷- اوراق و بدهی‌های نجومی دولت.

عضو هیأت رئیسه مجلس در این باره گفت:

«نمایندگان در این موارد به ویژه مورد هفتم یعنی بدهی‌های دولت بحث‌های زیادی داشتند به این جهت که بدهی‌های دولت اکنون عدد عجیب وغریبی است که این را برای دولت بعد به‌جا می‌گذارد. در مجموعه لایحه بودجه در همه این مواردی که اشاره شد دچار ایرادها و اشکالات اساسی است البته مباحث همچنان ادامه دارد و هنوز نهایی نشده اما نظر نمایندگان یک‌پارچه این است که این لایحه اکنون به هیچ وجه قابل دفاع نیست.»

به گفته سلیمی دولت وعده داده طی دو سه روز آینده یک اصلاحیه به مجلس اراپه دهد:

«ما امیدواریم که اصلاحیه دولت در حدی باشد که بتواند این چالش‌ها را پوشش دهد ولی برآورد و برآیند کلی این است که این مجلس، این لایحه را به این صورت نخواهد پذیرفت و به‌دنبال تغییرات ساختاری و جدی در بودجه است. این تغییرات بسیار جدی است و شامل بنیادها و شالوده‌های اساسی بودجه خواهد شد.»

علیرضا سلیمی همچنین تأکید کرد که نمایندگان «بالاتفاق بر این عقیده هستند که لایحه فعلی بودجه سیاسی بسته شده است و به هیچ‌وجه فنی و تخصصی نیست.»

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز امروز در پیش از آغاز جلسی علنی مجلس، بر لزوم اعمال تغییرات اساسی در ساختار لایحه بودجه ۱۴۰۰ تأکید کرد:

«اولویت کنونی مجلس بررسی بودجه ۱۴۰۰ است و بر این اساس ما هم در صحن علنی و هم در کمیسیون تلفیق بودجه، زمان کافی برای بررسی آن اختصاص خواهیم داد تا بودجه سال آینده با دقت کامل بررسی و به نحوی که به شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم کمک کند، تصویب شود.»

رئیس مجلس همچنین تأکید کرد لایحه بودجه ۱۴۰۰ دارای اشکالات جدی و اساسی است، به صورتی که بودجه انبساطی  دیده شده و باعث  تورم و گرانی می‌شود.

لایحه دولت برای بودجه ۱۴۰۰ تاکنون با انتقادات شدیدی مواجه شده است. از جمله این‌که منتقدان به طور ویژه پیش‌بینی فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در بودجه ۱۴۰۰ را غیرواقع‌بینانه و مشکل‌زا دانسته‌اند.

  • درهمین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.