ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیرعامل نیشکر هفت تپه از یک نماینده مجلس شکایت کرد

این شکایت بعد از ظهر سه‌شنبه ۹ دی‌ماه ثبت شده و موضوع آن «توهین، اتهام و افترا، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» این نماینده عنوان شده است.

امید اسدبیگی مدیرعامل شرکت نیشکر هفت تپه و متهم ردیف اول پرونده اختلاس یک و نیم میلیارد دلار ارز از احمد نادری نماینده مجلس به خاطر سخنان او در مجلس درباره خلع ید از نیشکر هفت تپه شکایت کرد.

سه‌شنبه ۹ دی ماه در جریان بحث مجلس در باره مجتمع نیشکر هفت تپه که با حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد انجام شد، نمایندگان معترض سخن گفتند. احمد نادری یکی از نمایندگان به اتهامات وارد شده به امید اسدبیگی مدیرعامل شرکت نیشکر هفت تپه از جمله رشوه دهی به مقامات استان خوزستان و همسر استاندار در پرونده اختلاس ارزی استناد کرد و او را اَبَرمتهم ارزی خواند.

وزیر اقتصاد از روند خصوصی‌سازی هفت تپه دفاع کرد و آن را بازگشت‌ناپذیر خواند. اکثریت نمایندگان توضیحات وزیر اقتصاد را ناکافی خوانده و به او کارت زرد دادند. به‌گفته‌ یکی از نمایندگان، خواست استیضاح وزیر اقتصاد با امضای ۸۰ نماینده به‌زودی به رئیس مجلس تقدیم می‌شود.

در پی سخنان احمد نادری نماینده مجلس، شکایت امید اسدبیگی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۹ دی ماه ثبت شد و موضوع آن «توهین، اتهام و افترا، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» این نماینده عنوان شد.

بر اساس رأی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور از آن جا که واگذاری مجتمع نیشکر هفت تپه به مالکان کنونی با تخلف قانونی همراه بود و مالکان فاقد «اهلیت قانونی» هستند، واگذاری غیرقانونی است. اما دولت از پذیرش این رأی خودداری می‌کند. چهارشنبه هفته گذشته سوم دی ماه هیأت داوری برای تعیین تکلیف مالکیت هفت تپه جلسه تشکیل داد.

همزمان با برگزاری این جلسه گروهی از فعالان اجتماعی در حمایت از خواست کارگران که خلع ید کامل از بخش خصوصی است مقابل دادگستری تجمع کردند. گروهی از بسیجی‌های موسوم به عدالت‌خواه نیز در اعتراض به نحوه خصوصی‌سازی‌ها در محل حضور داشتند.

هیأت داوری از صدور حکم خلع ید خودداری کرد. پس از آن دو نماینده مجلس با طرح سئوال از وزیر اقتصاد خواستند برای پاسخگویی در این باره به مجلس برود. جلسه روز سه‌شنبه مجلس در همین رابطه تشکیل شده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن کمالی

    آقای اسدبیگی قبل ازمالکیت یا تصرف نیشکرهفت تپه با خانواده پدری وبرادران بصورت گروهی در یک آپارتمان دوطبقه ای معمولی درکوچه پس کوچه های بزرگراه نواب پایین تر از خیابان صفدری بنام کوچه میهن دوست زندگی می کردندویک خودروی پژو 405 مدل قبل از 80 داشت بایک زندگی ساده معمولی؛ اما ظرف مدت کوتاهی بعدازتملک نیشکر هفت تپه سر از الهیه و فرشته با خودروهای مدل بالا وزندگی لاکچری و .... درآوردتاجائیکه آشنایان وهمسایگان از این تغییر وضعیت زندگی و امکانات لاکچری شوکه شده بودندتا اینکه پرونده نیشکر رو شد ومتوجه ماجرا شدند.............. ناگفته نماند مقصر اسد بیگی نیست !! مقصر آن مسئولین و مدیران خائن و دزدی هستند که مسیر اختلاس و سوءاستفاده را برای امثال اسدبیگی ها هموار مینمایند.