ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: هرکس دولت را تضعیف کند و بگوید مخالف آمریکا است، دروغ می‌گوید

بحث بر سر اختلاف دولت و مجلس بر سر لایحه بودجه ۱۴۰۰ است که مبنا را بر از سرگیری صدور نفت بعد از حصول توافق با دولت بایدن گذاشته است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی مخالفان دولت را به حمایت از سیاست‌های آمریکا متهم کرد. بحث بر سر اختلاف دولت و مجلس بر سر لایحه بودجه ۱۴۰۰ است که مبنا را بر از سرگیری صدور نفت بعد از حصول توافق با دولت بایدن گذاشته است.  

روحانی: هرکس دولت را تضعیف کند و بگوید مخالف آمریکا است، دروغ می‌گوید

حسن روحانی صبح پنجشنبه ۱۱ دی در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نیرو گفت:

«ما در میدان جنگ اقتصادی هستیم و اگر کسی دولت را تضعیف کند، چه بخواهد و چه نخواهد حامی و طرفدار آمریکاست. هر کسی دولت را تضعیف کند و بگوید من ضد آمریکا هستم، دروغ شاخدار گفته است.»

رئیس جمهوری اسلامی در ادامه سخنانش گفت:

«هر کسی به بخش خصوصی، واردکنندگان و صادرکنندگان ضربه بزند از آمریکا حمایت کرده است.»  

 دیوان محاسبات سه‌شنبه ۹ دی‌ اعلام کرد بانک مرکزی تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ حدود ۲۵۰ صادرکننده که مجموع تعهدات صادراتی آن‌ها بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو است و ارز حاصل از صادرات را برگشت نداده بودند را به قوه قضاییه معرفی کرده است.  

از ابتدای ۱۳۹۷ تا شهریور سال جاری بیش از ۴۷ میلیارد دلار ارز دولتی به واردات کالا اختصاص پیدا کرد. ۴۵ درصد از کالاهایی که با ارز دولتی وارد کشور شده، در بازار آزاد و به قیمت بالا فروخته شدند و به همین سبب هم قیمت ۱۰ قلم کالای اساسی تا پایان سال گذشته به طور میانگین ۷۰ درصدی رشد کرد.  

علاوه بر این مبنای بودجه ۱۴۰۰ بر اساس ۱۹۹ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی از محل صدور دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز و با فرض رفع تحریم‌های نفتی علیه ایران در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در نظر گرفته شده است. مجلس و دولت هفته‌هاست برسر منابع پیش‌بینی شده در این لایحه اختلاف دارند. روحانی در ادامه سخنانش گفت:

«درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور و حمایت و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه هزینه خواهد شد. نباید درمورد فروش نفت و صرف درآمد آن در بخش توسعه کشور و حمایت از اقشار ضعیف تردیدی داشته باشیم؛ این موضوع دیگر نگاه دوقطبی ندارد.»

روز گذشته هم رئیس جمهوری اسلامی در جلسه هیأت دولت گفته بود:

«بعضا دوقطبی‌هایی در جامعه ایجاد می‌شود که نه واقعیت دارد و نه به مصلحت است. یکی می‌گوید نفت را کم بفروشیم؛ یکی می‌گوید زیاد بفروشیم.»

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده که در کمتر از شش ماه کسری بودجه دولت به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.