ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال مخالفت ۱۴۰ نماینده جمهوری‌خواه با اعتبار پیروزی بایدن

برخی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه می‌خواهند ۶ ژانویه هنگامی که کنگره پیروزی بایدن را به‌عنوان رئیس جمهوری منتخب تأیید می‌کند، مخالف آرای الکترال رأی دهند. برخی دیگر با این اقدام مخالف‌اند.

سی‌ان‌ان در گزارشی از احتمال مخالفت دست‌کم ۱۴۰ نماینده جمهوری‌خواه با اعتبار پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. با این حال بخت ترامپ در این‌باره کم است و برخی دیگر از جمهوری‌خواهان با این اقدام مخالف‌اند.

جو بایدن

به‌گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا برخی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان این کشور گفته‌اند انتظار دارند دست‌کم ۱۴۰ نفر از همکاران جمهوری‌خواه آن‌ها در مجلس در ۶ ژانویه هنگامی که کنگره پیروزی جو بایدن را به‌عنوان رئیس جمهوری منتخب تأیید می‌کند، مخالف شمارش آرای الکترال رأی دهند.

سی‌ان‌ان می‌گوید متحدان جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا عملاً هیچ بختی ندارند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تغییر دهند، اما تنها می‌توانند تأیید اجتناب‌ناپذیر پیروزی بایدن را چند ساعت به تأخیر بیندازند.

جو بایدن ۱۴ دسامبر / ۲۴ آذر با کسب اکثریت آرای اعضای کالج‌های انتخاباتی رسماً رئیس جمهوری منتخب آمریکا شد.

همان‌طور که ده‌ها قاضی، فرماندار، مقامات انتخاباتی کالج الکترال، دادگستری، وزارت امنیت داخلی و دادگاه عالی ایالات متحده تأیید کرده‌اند، هیچ ادعای معتبری درباره دستکاری و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود نداشته است، اما ترامپ مصمم است خود را پیروز انتخابات بنامد و بسیاری از سیاست‌مداران حزب جمهوری‌خواه یا در توهم او سهیم هستند یا از بروز خشم او نگران‌اند.

جاش هاولی، سناتور جمهوری‌خواه از میسوری اعلام کرده است که اعتراض خواهد کرد و این امر نمایندگان را مجبور می‌کند که در مورد قبول نتایج پیروزی جو بایدن رأی‌گیری کنند. سایر سناتورها از جمله تازه‌واردان هم احتمالاً به این تلاش می‌پیوندند، در حالی‌که رهبر اکثریت سنا، میچ مک کانل، به‌طور خصوصی جمهوری‌خواهان را ترغیب کرده است که چنین نکنند.

ترامپ فشار می‌آورد تا کنگره نتیجه انتخابات را لغو کند زیرا تلاش‌های کارزار انتخاباتی او برای لغو نتیجه انتخابات از طریق دادگاه‌ها بارها رد شده است.

بنجامین سَس، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت نبراسکا در فیس‌بوک علیه این اقدام و همدستی برخی از همکاران خود نوشت و از جمهوری‌خواهان خواست تا مخالفت با روند تأیید اعتبار بایدن را «رد» کنند.

او نوشت:

«رئیس‌جمهوری و متحدانش با آتش بازی می‌کنند. آن‌ها ابتدا از دادگاه‌ها، سپس مجلس قانونگذاری ایالت‌ها، و هم‌اکنون از کنگره خواسته‌اند نتایج انتخابات ریاست جمهوری را لغو کنند. آن‌ها با ناکامی با قضات تماس گرفته و می‌خواهند میلیون‌ها رأی را باطل کنند. اگر ادعاهای بزرگی می‌کنید، بهتر است مدرک داشته باشید. اما رئیس‌جمهوری چنین نمی‌کند و اعضای کنگره می‌خواهند به رأی کالج انتخابات اعتراض کنند.»

در میان بیش از ۱۲ نماینده جمهوری‌خواه مجلس که علناً گفته‌اند هفته آینده به شمارش آرای الکترال رأی مخالف خواهند داد، از جمله می‌توان به مو بروکس از آلاباما، که پیشگام این تلاش‌ها است، جودی هیس از جورجیا، جف ون درو از نیوجرسی و جو ویلسون از کارولینای جنوبی اشاره کرد.

هشت قانون‌گذار جمهوری‌خواه از پنسیلوانیا در این گروه قرار دارند که روز پنج‌شنبه در بیانیه مشترکی قصد خود را اعلام کردند.

چندین نماینده جدید جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان نیز گفته‌اند که به روند تأیید اعتبار بایدن اعتراض خواهند کرد، از جمله مارجری تیلر گرین نماینده منتخب جورجیا، مدیسن کاتورن از کارولینای شمالی، لورن بوبرت از کلرادو و دیانا هرشبرگر از تنسی.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خاکی

    اونموقع که میگفتن روسیه تو انتخابات 4 سال پیش دخالت کرده نگفتین توهمه الان میگید توهم رسانه شما قابل اعتماد نیست و یکجانبه خبر میدهید

  • ابراهیم

    کسانی که مخالف ترامپ هستند همه دزد، قاتل، مزدور. وطن فروش....... دشمنان کشور و ملت