ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سازمان هواشناسی نسبت تداوم آلودگی خطرناک هوا در ۸ کلانشهر ایران

سازمان هواشناسی هشدار داد آلودگی شدید و خطرناک هوا در دست کم هشت کلانشهر ایران تا روز پنج‌شنبه ماندگار خواهد بود. استاندار تهران از دولت خواست پایتخت را به‌مدت دو روز تعطیل کند.

سازمان هواشناسی درباره آلودگی شدید و ماندگار هوا در دست کم هشت کلانشهر ایران هشدار داد. استاندار تهران از دولت خواست پایتخت را به‌مدت دو روز تعطیل کند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

براساس هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی، غلظت آلاینده‌ها ابتدا در تهران، کرج، قم، قزوین، و سپس مشهد و اصفهان، اراک و تبریز افزایش می‌یابد و احتمال انباشت آلاینده‌ها، آلودگی و کاهش کیفیت هوا در این شهرها «دور از انتظار نیست».

طبق گزارش سازمان هواشناسی در مناطق ساحلی ایران نیز وضعیت هشدار به‌خاطر افزایش ارتفاع موج و طوفانی شدن خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و دریای خزر تا روز سه‌شنبه ۱۶ دی برقرار خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به پایداری جو و سکون هوا در برخی مناطق ایران در طی هفته آینده، هشدار داده است.

براساس اطلاعیه این سازمان که روز شنبه ۱۳ دی منتشر شد، آلودگی خطرناک هوا تا روز پنج‌شنبه ۱۸ دی در هشت کلانشهر ایران ماندگار خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود از روز پنج‌شنبه تغییرات جوی از غلظت آلاینده‌ها بکاهد.

این اطلاعیه همچنین نسبت به این‌که افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌تواند برای تمام گروه‌های سنی شرایط ناسالمی ایجاد کند هشدار داده  و پیش‌بینی کرده که کیفیت هوا در مناطق پرتردد و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری به شرایط بسیار ناسالم برسد.

به‌دنبال اعلام تداوم وضعیت هشدار، مجتبی خالدی، سخنگوی سامان اورژانس کشور روز شنبه از استقرار آمبولانس‌ها در تهران، قم و کرج، آماده‌باش مراکز بهداشتی و درمانی، آماده باش به «حوزه سلامت» در اصفهان، قزوین و اراک و مشهد و همچنین تشکیل جلسه اضطراری در سه کلانشهر از جمله تبریز خبر داد.

سازمان هواشناسی از شهروندان خواسته از تردد غیرضروری و فعالیت فیزیکی و ورزشی در هوای آزاد خودداری کنند و بدون اشاره به مسئولان و متولیان توصیه کرده «تردد خودروها کاهش یابد و فعالیت واحدهای صنعتی کنترل شود.»

براساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) «کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران» به ریاست انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و با حضور علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونای تهران برای بررسی اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی احتمالی پایتخت تشکیل جلسه داده است. استاندار تهران گفته به دولت پیشنهاد داده همه‌ بخش‌های دولتی، خصوصی و واحدهای تولیدی استان تهران به مدت دو روز تعطیل شوند.

علیرضا زالی نیز در جلسه این کمیته گفت آلودگی هوا در تهران مانع کاهش شدت موج سوم شیوع کرونا شده و آسیب آلودگی به سیستم تنفسی، شهروندان را دربرابر ویروس کرونا ضعیف‌تر کرده است.  

طبق اعلام محمدصادق حسنوند، رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران، مطالعات این مرکز نشان می دهد هر سال حدود ۴۰ هزار نفر در ایران به دلیل مواجهه با غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا جان خود را از دست می دهند که این تعداد تقریبا معادل ۱۰ درصد کل موارد فوتی هاست.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تهران. صبح جمعه ۱۲ دی. از کرونا نمیریم. آلودگی هوا ما را می کشد.

    تهران. صبح جمعه ۱۲ دی. از کرونا نمیریم. آلودگی هوا ما را می کشد.