ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضاییه: در شناسایی اموال خارجی ‌بابک زنجانی موفق نبوده‌ایم اما مأیوس نیستیم

سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اعلام کرد اموال شناسایی شده از این زندانی در داخل کشور در اختیار «بخش‌های ذینفع» قرار گرفته است. بابک زنجانی از آذر ۹۵ زیر حکم اعدام است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اعلام کرد اموال شناسایی شده از این زندانی در داخل کشور در اختیار «بخش‌های ذینفع» قرار گرفته است. بابک زنجانی به اتهام تخلف در فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های جهانی علیه ایران در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در زندان به ‌سر می‌برد و از آذر ماه سال ۹۵ زیر حکم اعدام است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

اسماعیلی در سی و هفتمین نشست خبری خود گفت: 

«اموال شناسایی شده از وی در داخل کشور که در مقطع زمانی کارشناسی صورت گرفته به میزان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، همگی توقیف شده و در اختیار بخش‌های ذینفع اعم از سیستم بانکی و وزارت نفت قرار گرفته است.»

به گفته اسماعیلی تلاش‌های جدی در ارتباط با شناسایی اموال موجود در خارج زنجانی در دست انجام است تا این اموال به ایران برگشت داده شوند. او افزود:

«در این بخش توفیق قابل توجهی حاصل نشده اما مأیوس نیز نیستیم و باید ببینیم در ادامه تا چه میزان می‌توانیم از اموال خارج وی را به کشور بازگردانیم.»

بابک زنجانی، مؤسس گروه سورینت و صاحب بزرگ‌ترین شرکت خوشه‌ای ایرانی است که از اوایل دی ‌ماه ۱۳۹۲ و به ‌دنبال شکایت عده‌ای از نمایندگان سابق مجلس بازداشت و روانه زندان شد.

این زندانی متهم است در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد با دور زدن تحریم‌ها بیش از دو میلیارد دلار نفت ایران را فروخته اما پول آن را به دولت برنگردانده است.

حدود دو سال پس از قطعی شدن حکم اعدام بابک زنجانی، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۷ اعلام کرد او «قطعا» اعدام خواهد شد.

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه ایران اما روز ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۷ در گفت‌و‌گو با رسانه‌های داخلی، به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام این زندانی را تأیید کرد و گفت: 

«بابک زنجانی پس از بازگرداندن بدهی خود به دولت اعدام خواهد شد اما بخشی از این اموال در خارج از کشور است و این قوه به آن دسترسی ندارد.»

برخی منابع خبری در سال‌های گذشته اعلام کرده‌اند بابک زنجانی در زندان اوین در سلولی با اتاق‎های VIP و لاکچری، ویژه نگهداری متهمان مالی به‌ سر می‌برد و امکانات تفریحی و ورزشی در اختیار او قرار دارد.

به دنبال انتشار این خبرها، مصطفی محبی، مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران در واکنش به انتقادها در اواسط تیر ماه ۹۷ گفته بود: 

«بابک زنجانی به لحاظ مراودات و رفت و آمد زیاد قضایی و به جهت تحقیقات در زندان در جای خاصی نگهداری می‌شود و نمی‌توان او را در کنار زندانیان دیگر نگه داشت.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.