ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست دوباره کنگره آمریکا برای رسمیت دادن به ریاست‌جمهوری بایدن

قانون‌گذاران آمریکایی برای ادامه شمارش آرای کالج‌ها الکترال و رسمیت دادن به ریاست جمهوری جو بایدن، پس از توقف جلسه در پی یورش طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، بار دیگر تشکیل جلسه دادند.

قانون‌گذاران آمریکایی برای ادامه شمارش آرای کالج‌ها الکترال و رسمیت دادن به ریاست جمهوری جو بایدن، پس از توقف جلسه در پی یورش طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، بار دیگر تشکیل جلسه دادند.

گارد ملی آمریکا در حال حفاظت از ساختمان کنگره پس از حمله حامیان ترامپ - TASOS KATOPODIS برای خبرگزاری فرانسه

نمایندگان در مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده ساعت هشت شب چهارشنبه شش ژانویه/ ۱۷ دی مجدد جمع شدند تا بایدن را به صورت رسمی رئیس جمهوری منتخب اعلام کنند.

تا ساعتی پس از آغاز جلسه، دو تن از سناتورهایی که به دنبال اعتراض به انتخابات بودند، اعلام کردند که به دلیل حمله حامیان ترامپ از تصمیم خود صرف نظر کرده اند.

پس از آنکه معترضان حامی دونالد ترامپ روز چهارشنبه به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند، جلسه تشریفاتی کنگره برای شمارش آرای کالج‌های انتخاباتی به ناچار پایان یافت و مأموران امنیتی نمایندگان و سناتورها را از محل ساختمان کنگره دور کردند.

قانون‌گذاران اما اعلام کردند که بلافاصله و به‌محض ایمن‌سازی کنگره بار دیگر جمع می‌شوند و رأی‌گیری برای رسمیت دادن به ریاست جمهوری جو بایدن را تمام کنند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان گفته است که کار را همین امشب چهارشنبه تمام خواهند کرد.

او در پیامی که به همه نمایندگان مردم فرستاده، نوشته است که حمله به کنگره موجب نمی‌شود که نمایندگان مسئولیت‌شان را تعطیل کنند:

«ما همیشه می‌دانستیم که این مسئولیت، کار ما را به شب خواهد کشاند. ما همچنین می‌دانستیم که علی رغم همه مخالفت‌های بی‌اساس نسبت به آرای هیئت‌های انتخاباتی، این حرکت به شکلی مثبت بخشی از تاریخ خواهد شد. ما اکنون بخشی از تاریخ هستیم؛ در زمانی که چنین تصویر شرم‌آوری از کشور ما به جهانیان ارائه شد - آن هم تحریک شده در بالاترین سطوح.»

خانم پلوسی در نامه به همکارانش می‌گوید که او این تصمیم را پس از مشورت با پنتاگون، وزارت دادگستری و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری گرفته است.

پلوسی نوشت که رای گیری در ساعت ۸ شب از سر گرفته می‌شود.

از ساعت شش شب، قانون ممنوعیت رفت و آمد در سطح شهر واشنگتن دی سی برقرار است و اطراف ساختمان‌های‌ دولت فدرال در پایتخت اکنون خلوت است و شهر در کنترل پلیس است.

تمام معترضان حامی ترامپ که وارد ساختمان کنگره و دیگر ساختمان‌های دولت فدرال شده‌ بودند، اکنون محل را ترک کرده‌اند. اما ایمن سازی محل ادامه دارد. پلیس فدرال آمریکا تا کنون دو بمب دست ساز هم خنثی کرده است.

سخنگوی پلیس فدرال آمریکا به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفته است که پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر وجود مواد منفجره دست ساز در محوطه ساختمان‌های دولتی ایالات متحده، دو دستگاه انفجاری مشکوک خنثی شده‌اند.

تحقیقات پلیس فدرال در محل همچنان ادامه دارد.

در جریان دستگیری‌های پلیس ضد شورش با حامیان دونالد ترامپ ۱۳ نفر زخمی شدند، یک نفر کشته شد و ۱۵ نفر پس از حمله به کنگره و دست کم ۳۰ نفر برای نقض قوانین عبور و مرور دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.