ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان بهداشت جهانی به کشورهای ثروتمند: در صف دریافت واکسن جلو نزنید

آدانوم از کشورها و تولیدکنندگان خواست که معاملات دوجانبه را متوقف کنند و از کسانی که دوزهای بیش از حد سفارش داده‌اند خواست فوراً آنها را به مرکز تقسیم واکسن کوواکس تحویل دهند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی روز جمعه ۸ ژانویه گفته است که مشکل واضح در زمینه واکسن کووید ۱۹ این است که کشورهای کم درآمد و متوسط ​​هنوز این واکسن را دریافت نمی‌کنند. او از کشورهای ثروتمند جهان خواست تا معاملات دوجانبه خود با تولید کنندگان را متوقف کنند.

تدروس آدهانوم گبرایسوس،‌ مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) ـ عکس از آرشیو

تدروس آدانوم در یک نشست خبری در ژنو گفته است: «کشورهای ثروتمند بیشترین امکان تأمین واکسن کووید ۱۹ را دارند.»

او افزود: «هیچ كشوری استثنایی نیست، نباید درصف تهیه واکسن جلو بزنند و تمام جمعیت خود را واكسینه كنند، آن هم در حالی كه برخی از کشورها این واكسن را تأمین نمی‌كنند.»

او از کشورها و تولیدکنندگان خواست که معاملات دوجانبه را متوقف کنند و از کسانی که دوزهای بیش از حد سفارش داده‌اند خواست فوراً آنها را به مرکز تقسیم واکسن کوواکس تحویل دهند.

تدروس اسامی کشورها را ذکر نکرد اما اتحادیه اروپا گفته است که تقریباً نیمی از تولید جهانی شرکت‌ها برای سال ۲۰۲۱ به اتحادیه اروپا تعلق خواهد گرفت. این اتحادیه با شرکت‌های فایزر بیون تک برای تامین ۳۰۰ میلیون دوز اضافی واکسن کووید ۱۹ به توافق رسیده است.

به دنبال ظهور گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا که بیشتر در بریتانیا و آفریقای جنوبی شناخته شده، تلاش دولت‌ها برای تامین واکسن شدت گرفته است. ظهور این گونه‌های جدید سیستم بهداشت و درمانی کشورها را تحت فشار قرار داده است.

مایک ریان، رئیس بخش اورژانس این سازمان هم با تکرار نظرات تدروس، بر لزوم ارائه دوز واکسن به گروه‌های آسیب پذیر و کارکنان مراقبت های بهداشتی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، بدون توجه به محل زندگی آنها تاکید کرد.

او گفت: «آیا اجازه می‌دهیم افراد آسیب پذیر و افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند بیمار شوند و از این ویروس بمیرند؟»

مقامات سازمان بهداشت جهانی همچنین از تولیدکنندگان واکسن خواسته‌اند تا همزمان داده های لازم را برای تسریع در استفاده از واکسن ارائه دهند.

اوایل این هفته، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که مرکز کوواکس شش میلیارد دلار از هفت میلیارد دلاری را که در سال ۲۰۲۱ برای کمک به تحویل ۹۲ کشور در حال توسعه یا کشورهایی که امکان خرید واکسن را ندارند تقاضا کرده بود، جمع آوری کرده است.

تاکنون کشورهای ثروتمندتر از جمله بریتانیا، اعضای اتحادیه اروپا، ایالات متحده، سوئیس و اسرائیل در صف تحویل واکسن از شرکت‌هایی از جمله فایزر و مدرنا و آسترازنکا پیشی گرفته‌اند.

طبق آمارهای رویترز ، تقریباً ۸۸ میلیون نفر به ویروس جدید کرونا در سراسر جهان آلوده شده‌اند و از زمان ظهور اولین بار در چین در دسامبر ۲۰۱۹ ، حدود ۱،۹ میلیون نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت کرده‌اند.

مقامات سازمان بهداشت جهانی گفته‌اند که در هفته‌های اخیر موارد ابتلا در بسیاری از کشورها افزایش یافته است، زیرا هنوز واکسن های کافی برای کند کردن روند انتقال بیماری توزیع نشده است.

مقامات سازمان بهداشت جهانی گفته‌اند «ویروس در برخی کشورها با سرعت نگران کننده‌ای در حال انتشار است، مشکل این است که رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به یک عادت تبدیل می شود و با رعایت نکردن این پروتکل‌هال فرصت برای گسترش ویروس فراهم می‌شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.