ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه: دولت به جای مطالبات قرارگاه، دارایی‌هایش را به قرارگاه واگذار کند

سعید محمد گفت: «برای ۱۴۰۰ بر اساس نیازهای خود فهرستی را تهیه کردیم که به کدام اموال دولت نیاز داریم»

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید که برای سال ۱۴۰۰ به دولت پیشنهاد داده تا به جای مطالبات قرارگاه، دارایی‌هایش را به قرارگاه واگذار کند. سعید محمد از تهیه لیستی برای این کار خبر داد.

سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران ــ عکس: خبرگزاری تسنیم

سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا شنبه ۲۰ دی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) درباره تصاحب اموال دولتی به جای مطالبات این قرارگاه گفت:

« قرار بر این شد که با توجه به اینکه چه واگذاری‌هایی در سال آینده انجام می شود، قرارگاه لیستی را تهیه کند که بر اساس نیازهای خود فهرستی را تهیه کردیم که به کدام اموال دولت نیاز داریم.»

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا اعلام کرد که «سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان از خزانه دولت پول دریافت می‌کنیم». به گفته او، «از این عدد ۳ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد و حدود ۷ هزار میلیارد تومان هم متعلق به پروژه‌های غیرعمرانی و شهرداری‌ها است.»

بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و سوء مدیریت باعث شده که دولت حسن روحانی توان پرداخت حقوق به برخی از پیمانکاران را نداشته باشد. به گفته محمد، پیمانکاران بخش خصوصی در این صورت ادامه کار را متوقف می‌کنند اما قرارگاه خاتم الانبیا به کارش ادامه می‌دهد و مطالبات از دولت به همین شیوه انباشته شده.

یک نماینده مجلس پیش از این گفته بود که قرارگاه حقوق کارگران‌اش را نمی‌پردازد زیرا دولت «۵۰ هزار میلیارد تومان به خاطر اجرای پروژه‌های عمرانی بدهکار است».

قرارگاه خاتم الانبیای سپاه یکی از بزرگترین پیمانکاران پروژه‌های صنعتی و زیرساختی در جمهوری اسلامی است. این قرارگاه بیش از ۱۳۵ هزار تن نیرو دارد و شرکت‌های وابسته آن هلدینگ‌هایی در حوزه راه و شهرسازی، ارتباطات، دریانوردی، نفت و گاز و پتروشیمی،‌ راه‌آهن و غیره هستند.

سعید محمد از عدم رسیدگی به مناطق روستایی انتقاد کرد و آن را به حذف شدن «جهاد سازندگی» مربوط دانست اما در عین حال ایده احیای وزارت جهاد سازندگی را هزینه‌بر خواند و اعلام کرد که قرارگاه سازندگی آماده انجام آن وظایف است:

« قصد ما این نیست که قرارگاه خاتم‌الانبیا را به وزارتخانه تبدیل کنیم اما وظایف جهاد سازندگی را قبول می‌کنیم و می‌توانیم جای خالی جهاد سازندگی را پر کنیم.»

او گفت بودجه درنظرگرفته‌شده برای احیای جهاد سازندگی را به قرارگاه بدهند.

سعید محمد یکی از نامزدهای بالقوه ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ دانسته می‌شود؛ کاندیدایی نظامی و متناسب با خواسته‌های مقام رهبری جمهوری اسلامی که گفته بود یک حزب‌اللهی جوان باید دولت بعدی را تشکیل دهد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • باران

    آیا سپاه از بلعیدن کل ایران اقناع و ارضاء می‌شود؟ این نیروی اهریمنی، بازوهای اختاپوسی‌اش را بدور گردن مردم ایران حلقه زده و تا آخرین قطره خون در حال مکیدن است.