ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شناسایی چهار مورد ویروس جهش‌یافته کرونا در ایران

وزیر بهداشت و درمان ایران شناسایی چهار مورد دیگر کرونای جهش‌یافته در ایران را تائید کرد. ایران مقررات سخت‌گیرانه‌تری را برای مسافران ورودی از از اروپا، اعمال می‌کند.

وزیر بهداشت ایران از شناسایی چهار مورد دیگر ابتلا به نوع جهش‌یافته ویروس کرونا خبر داد. ایران مقررات سخت‌گیرانه‌تری را برای مسافران ورودی از از اروپا، اعمال می‌کند.

کرونا - کرونا در ایران عکس از : مجتبی محمدی/ایرنا

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان ایران یکشنبه ۲۱ دی گفت می‌تواند شناسایی چهار مورد از ویروس جهش‌یافته کرونا در کشور را تائید کند.

او که برای شرکت در ستاد استانی مقابله با کرونا به استان مازنداران سفر کرده است افزود:  ورود ویروس جهش یافته بر اساس آزمایش «یکی از هموطنان که به همراه خانواده به خارج از کشور سفر کرده بود»،  تائید شده است.

نمکی از توضیح بیشتر در باره این موضوع خودداری کرد و تنها گفت: نزدیک نیمه‌های شب شب گذشته شناسایی چهار نمونه از ویروس جهش‌یافته را به او گزارش کردند و او نیز «بلافاصله دستورات جدیدی را برای مراقبت از بقیه موارد به معاونت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی صادر و ابلاغ کرده است».

ویروس جهش‌یافته کرونا که در بریتانیا شناسایی شد، سرعت انتقال بیشتری دارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان از امروز – یکشنبه ۲۱ دی- مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای ورود مسافران خارجی به ایران اعمال خواهد شد.

وزیر بهداشت در دستورالعملی اعلام کرده است: ضروری است کلیه مسافرینی که از مقصد اروپا بصورت مستقیم یا غیرمستقیم از مرزهای هوائی، زمینی و دریایی وارد کشور می شوند، علاوه بر تست مجدد در مبادی ورودی به مدت مناسب و منطبق با پروتکلهای مربوطه در محل سکونت به صورت قرنطینه به سر برند.

همچنین مسئولان وزارت بهداشت و درمان مکلف شده‌اند در ارتباط با مسافران غیراروپایی «سطح بررسی‌ها و مراقبت‌های لازمه را افزایش داده و با پروتکل‌های سختگیرانه تر امکان هرگونه مغفول ماندن موارد مبتلا مرتفع گردد.»

پیش از این مقام‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا اظهارات ضد و نقیضی در باره ورود ویروس جهش یافته به ایران داشتند. مثلا مینو محرز عضو ستاد مقابله با کرونا دی ماه در دو اظهارنظر متفاوت ابتدا گفت «احتمال دارد که این گونه قبلا وارد کشور شده باشد» اما چند روز بعد مدعی شد شواهدی دال بر ورود ویروس جهش‌یافته به ایران وجود ندارد.

ایران بر اساس ادعای مسئولان دولتی موج سوم همه‌گیری کرونا را «پشت سر گذاشته» است. وزات بهداشت و درمان شمار روزانه افرادی را به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ جانشان را از دست می‌دهند کمتر از ۱۰۰ نفر اعلام می‌کند. با این حال دست کم در استان‌های مازندران و گلستان وضعیت همچنان قرمز است و ده‌ها شهر و روستای ایران همچنان در وضعیت نارنجی و زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وزارت بهداشت شنبه ۲۰ دی وضعیت در شهرستان‌های ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان را قرمز اعلام کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نهایی شدن واکسن حداقل ۵ سال زمان می برد

    روح الامینی، مسئول پیگیری واکسن از سوی مجلس: نهایی شدن واکسن حداقل ۵ سال زمان می برد ▪️اردوی کار: چنانچه از سخنان روح الاامینی برمی آید اگر واکسن خارجی تهیه و توزیع نشود، کرونا حداقل تا پنج سال آینده موجاموج ازمردم ایران کشتار می کند. او که مسئول پیگیری واکسن از سوی مجلس است گفته:«به بهانه دوگانه ارتباط با آمریکا و واکسن می خواهند ما را مجبور کنند امنیت، منافع و ژنتیک نسلمان را به خطر بیاندازیم» ▪️او اضافه کرده: «تاکنون یک پروژه ایرانی به نتیجه رسیده و دانشمندان ما ۵، ۶ پروژه دیگر هم درباره خانواده های دیگر واکسن را پیگیری می کنند.»