ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر «جنبش آزاد میهنی» لبنان اعلام کرد به دولت حریری نمی‌پیوندد

جبران باسیل، رهبر «جنبش آزاد میهنی»، بزرگترین حزب سیاسی مسیحی لبنان گفت به سعد حریری برای ایجاد اصلاحات «اعتماد ندارد» و به کابینه او نمی‌پیوندد.

جبران باسیل، رهبر «جنبش آزاد میهنی»، بزرگترین حزب سیاسی مسیحی لبنان اعلام کرد به کابینه سعد حریری، نخست وزیر لبنان نخواهد پیوست.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

جبران باسیل یکشنبه ۱۰ ژانویه/۲۱ دی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت حزبش «تا زمانی که حریری می‌خواهد همه وزیران را خودش انتخاب کند» در کابینه نخواهد بود. داماد میشل عون، رئیس جمهوری لبنان اضافه کرد: «ما به حریری به تنهایی برای ایجاد اصلاحات در لبنان اعتماد نداریم. به طور خلاصه نمی‌خواهیم بخشی از این دولت باشیم».

جبران باسیل حریری را متهم کرد که جدیت لازم برای تشکیل کابینه را ندارد.

به دنبال انفجار بیروت دولت پیشین لبنان به نخست‌وزیری حسان دیاب کنار رفت و ۲۲ اکتبر / یکم آبان سال جاری حریری برای بار چهارم مسئول تشکیل کابینه شد. او وعده دولت کارشناسان را داد و گفت جلوی سقوط اقتصادی کشور را خواهد گرفت و بر اساس «ابتکار فرانسه» اصلاحات را آغاز خواهد کرد.

جنبش آزاد میهنی لبنان که متحد شیعیان حزب‌الله ست پیش از این نیز با نخست‌وزیری سعد حریری اعلام مخالفت کرده بود. باسیل از ماه نوامبر ۲۰۲۰ و به اتهام فساد و روابط نزدیک با حزب‌الله لبنان تحت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار گرفته‌ است.

لبنان که با بحران سنگین اقتصادی و مالی روبه‌روست سال گذشته خیزش مردمی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. اعتراضات علیه فساد گسترده در طبقه حاکم و احزاب سیاسی و همچنین عدم ارائه خدمات عمومی از جمله قطع برق روزانه و وضعیت اقتصادی شکل گرفت؛ وضعیتی که با شیوع کرونا وخامت گرفت و سقوط ارزش پول ملی و تورم فزاینده با اخراج ده‌ها هزار نفر و کاهش دستمزدها همراه شد. براساس برآوردها در حال حاضر نیمی از جمعیت لبنان در فقر زندگی می‌کنند.

لبنان برای خروج از بحران به میلیاردها دلار احتیاج دارد اما مذاکرات این کشور با صندوق بین‌المللی پول برای کمک مالی ۱۰ میلیارد دلاری به خاطر اختلافات سیاسی داخلی و عدم پیشبرد اصلاحات به بن بست رسیده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.