ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح جدید مجلس:‌ «محرومیت دریافت پست سیاسی» برای مسئولانی که به مجلس پاسخگو نباشند

مجلس یازدهم در حال آماده‌سازی طرحی تحت عنوان «محرومیت دریافت پست سیاسی» است که بر اساس آن اگر مسئولان در برابر مجلس پاسخگو نباشد، برای همیشه از امکان دریافت پست و مقام سیاسی در قوه مجریه محروم خواهند شد.

مجلس یازدهم در حال آماده‌سازی طرحی تحت عنوان «محرومیت دریافت پست سیاسی» است. بر اساس این طرح اگر مسئولان در برابر مجلس پاسخگو نباشد، برای همیشه از امکان دریافت پست و مقام سیاسی در قوه مجریه کشور محروم خواهند شد.

احمدحسین فلاحی، نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی

احمدحسین فلاحی، نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه ۲۴ دی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از تهیه طرح «محرومیت دریافت پست سیاسی» برای مسئولانی که به نمایندگان مجلس پاسخگو نیستند خبر داد.

احمدحسین فلاحی گفت:

«برخی از مسئولان به ویژه افرادی که در سال پایانی مسئولیت خود قرار دارند، ممکن است در برابر نمایندگان مردم پاسخگو نباشند و یا استیضاح آنها کارآیی نداشته باشد.»

این طرح که با پیشنهاد یکی از نمایندگان به مجلس ارائه شده در حال بررسی است و به گفته نماینده همدان در مجلس یازدهم هدف آن پاسخگو کردن مسئولان در برابر نمایندگان مجلس است. فلاحی در این ارتباط گفت:

«اگر مسئولان اجرایی کشور پاسخ قانع کننده‌ای در برابر تصمیمات خود به نمایندگان مجلس ارائه ندهند، برای همیشه از گرفتن پست‌های سیاسی محروم خواهند شد.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد طرح محرومیت از دریافت پست سیاسی فقط شامل قوه مجریه کشور است. او همچنین با اشاره به طرح «ترک فعل» در قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که این طرح مجلس نیز به پشتیانی برای طرح قوه قضائیه بدل شود:

«طرحی در قوه قضائیه به عنوان «ترک فعل» وجود دارد که شامل این است که هر فردی اگر در انجام وظایفش کوتاهی کند، تخطی محسوب می شود و سیستم قضایی با آن برخورد می‌کند، این قانون می‌تواند به پشتیبان طرح ترک فعل نیز تبدیل شده و به دستگاه‌های دیگر سرایت‌پذیری داشته باشد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    این طرح در ایران ما و تحت قیمومیت جمهوری اسلامی یک جوک مسخره بیش نیست!